Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.3. mi byl doručen dopis od M.B.A. Finance s informací o odkupu pohledávky ze dne 14.5.2020 a dlužné částce 1 301,98. Služby od společnosti UPC DTH S.a.R.L. jsme využívali před více jak 5lety. Nikdy jsem nedostala žáden dopis ani upomínku o nějaké neuhrazené částce. Děkuji Lenka Luková
odkup pohledávky číslo 200655309
Prosím o nápravu myslím že firma UPC byla zneužita nějakou podvodnou agenturou M.B.A. Finance s.r.o. Určitě jsem se v této situaci neocitla sama a je více lidí kteří tento dopis obdrželi. Děkuji Luková Lenka
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Majetkové právo se promlčuje zásadně po třech letech od chvíle, kdy mohlo být před orgánem veřejné moci uplatněno poprvé (viz § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
Dobrý den,
o podvod se v žádném případě nejedná. Rádi s paní Lukovou situaci vyřešíme. Stačí zavolat na telefonní číslo uvedené v upomínce. Odkup pohledávky a vzniklý nedoplatek jsme samozřejmě schopni prokázat.
M.B.A. Finance s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.