Společnost


Distribuce PZT, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49444Zamítnutí vrácení matrací ve 14. denní lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2021, před 4 lety

Jiří Májek

Znění stížnosti

Dne 25. 2. 2021 nám byly doručeny dvě matrace Sarah xdura Air 200x90 cm, potah Tencel od společnosti PURTEX. Cena jedné byla 9400 Kč (18800 Kč). Spolu s těmito matracemi bylo i jiné zboží. Kontaktovali jsme eshop www.zdravotnicke-potreby.cz, 6. 3. 2021 s tím, že mi matrace nevyhovují a tudíž žádáme jejich výměnu. Dle obchodních podmínek splečnosti by v tom neměl nastat problém. Pokaždé se nám někdo ozval druhý den. Nyní to bylo až za několik dní, se stanoviskem, že matrace z hygienických důvodů, nemůhou vzít zpět. Nyní je už po 14 denní lhůtě a z eshopu s námi nikdo nekomunikuje. Jak máme dále postupovat?

Děkuji za odpověď Májek


Produkt

matrace Sarah xdura Air 200x90 cm, PURTEX


Požadované řešení

Výměna matrací za jiné, tvrdší.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2021 10:41, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky.

Spotřebitel si může zboží zakoupené na dálku vyzkoušet doma pouze takovým způsobem, jakým by si ho mohl vyzkoušet v prodejně podnikatele.

Právem spotřebitele na odstoupení od smlouvy v případě on-line nákupu matrace se zabýval Soudní dvůr Evropské unie ve svém rozsudku ve věci C-681/17. V něm stanovil, že odstranění ochranné fólie spotřebitelem z matrace zakoupené na internetu mu nebrání uplatnit právo na odstoupení od smlouvy. Je tedy možné matraci vrátit.

Spotřebitele ovšem upozorňujeme, že podnikatel si po vrácení zboží může odečíst částku, která bude účelně vynaložena na uvedení matrace do původního stavu (její vyčištění, desinfekci apod.).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2021 22:27, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.