Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V nově otevřené prodejně Hecht v Mostě jsme od října 2019 nakoupili tři výrobky, které po krátké době provozu přestaly fungovat a byly dány k reklamaci. Bohužel, žádná z reklamací nebyla uznána a odpovědí vždy byla chyba na straně zákazníka (užívání v rozporu s uživatelským návodem, zanedbána základní údržba). Vypracovaná cenová nabídka opravy dokonce překročila cenu výrobku! Lze se domnívat, že zástupci firmy své zákazníky nepovažují za "rozumně uvažující bytosti", snad očekávají, že si nechají vše líbit a své peníze oželí, než by s nimi šli do sporu. Lze chápat, že může dojít k pochybení v 1-2 případech, ale napotřetí už DOST!
V případě motorové pily HECHT957, kterou používal 3 hodiny (1 hodina provozního času) můj kolega, který měl dosud s výrobky firmy Hecht dobré zkušenosti, a výrobek byl opět poruchový a reklamace opět zamítnuta, má shovívavost s touto firmou a jednám se zástupci byla u konce.
Technik sepsal technické zhodnocení velice přesně. V popisu uvedl „ Užívání stroje se spuštěnou bezpečnostní brzdou. Tím došlo k přetížení stroje, čímž došlo k poškození (spálení) odstředivé spojky, zvonu odstředivé spojky, olejového čerpadla a jeho pohonu. Poškozením olejového čerpadla a jeho pohonu došlo k zablokování odstředivé spojky což způsobilo nefunkčnost startéru. Poškozením pohonu čerpadla došlo také k poškození pravé části karteru.“ V tomto případě je prokazatelné používání stroje v rozporu s návodem na použití. Provozem se spuštěnou brzdou došlo k nevratnému poškození zásadních částí stroje. Pro přirovnání bych Vám to popsala jako jízdu automobilem se zataženou ruční brzdou. Zde se jedná o chybu obsluhy nikoliv vadou stroje.
Žádám vrátit peníze, tj. 5.490Kč.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velice si vážíme, že jste se rozhodla zakoupit náš výrobek a je nám líto, že s ním nejste spokojena. Dovolte nám, abychom se vyjádřili k výše uvedené reklamaci Vaší motorové pily HECHT 957. Za vyjádřením servisního technika, které je uvedeno u servisní zakázky, si stojíme. Vyjádření servisních techniků je vždy kontrolováno. Mechanické poškození výrobku bohužel nelze uznat jako záruční opravu. Naše nabídka opravy samozřejmě platí tak, jak bylo řešeno emailovou komunikací. Celková cena opravy včetně DPH uvedená v této nabídce nepřevyšuje cenu nové pily. Je nám líto vzniklé situace, ale ze strany Hecht MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto směru k pochybení. Velice si ceníme toho, že jste naším zákazníkem. Bohužel v tomto případě Vám ale musíme sdělit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz za nový výrobek. S pozdravem, Zákaznický servis, HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.