Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#49446Neoprávněně účtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2021, před 4 lety

Luboš Braniš

Znění stížnosti

V lednu 2020 jsem uzavřel registraci na internetu S-dražby. Měl jsem zájem info k dražené chatě. Začátkem dubna 2020 mi přišla nečekaně faktura na 5000 Kč za služby. Při registraci jsem si nebyl vědom zpoplatnění služby. Nebyla částka při registraci jasně a zřetelně uvedena.Pokud bych si byl vědom platby, registraci bych neučinil.Zpoplatnění této služby je neobvyklé. 27.4.jsem zaslal email, že požadavek považuji za neodvodnitelný s patřičným vysvětlením. Nikdo nereagoval.


Produkt

dražba chata Statenice


Požadované řešení

Jelikož byly na stránkách S-dražeb 26.2.2020 učiněny změny, je zřejmé, že si firma uvědomuje nezřejmé a nejasné informace o zpoplatnění svých služeb. Proto trvám na nezaplacení poplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2021 17:56, před 4 lety

Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) před 26. 2. 2020, spotřebitel podle našeho názoru nebyl řádně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Nebyl-li spotřebitel poučen o placeném charakteru služby, může namítat, že byl uveden v omyl ve smyslu § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a smlouva je z toho důvodu neplatná. Navíc, není-li spotřebitel poučen o placeném charakteru služby, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Česká obchodní inspekce může za takové opomenutí udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč.

K článku společnosti (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html), který komentuje rozhodnutí Okresního soudu v Hradci Králové (soud nejnižší instance), uvádíme, že pravomocná rozhodnutí okresních soudů jsou závazná jen a pouze pro strany daného sporu, nikoliv obecně. Článek společnosti by mohl ve spotřebiteli vyvolat dojem, že spotřebitel byl podle názoru okresního soudu řádně poučen o povinnosti zaplatit registrační poplatek i před 20. 2. 2020, a že společnost tím pádem má nárok na jeho úhradu. Taková otázka však v rozhodnutí vůbec řešena nebyla. A navíc, rozhodnutí vzbuzuje – pokud jde o jeho kvalitu – řadu právních otázek [viz naši odpověď ze dne 10.3.2021 u stížnosti ID 48612 (dostupná z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/48612/podvodne-jednani-pri-vymahani-poplatku-5000kc-za-registraci)], neboť soudce při rozhodování vůbec nezohlednil příslušné pasáže občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.3.2021 18:28, před 4 lety

Dobrý den pane Braniši, ve většině případů souhlasíme s názorem dTestu, v tomto Vašem konkrétním případě jsme jiného názoru a to takového, že pokud by nám nárok na poplatek nevznikl, tak soud ve svém rozhodnutí přikáže vrácení poplatku, vyvozujeme z logiky věci. Jelikož soud rozhodoval ve věci registrace za období červen 2019 máme za to, že i v tomto rozhodném období byla registrace v pořádku, jelikož soud rozhodl 100% v náš prospěch. Dle názoru ČOI bylo vše v pořádku již po 1.10.2019 a to zveřejněním ceníku na několika místech webu, nikoli tak jak uvádí dTest až po 26.2.2020 po zveřejnění slovíčka ZPOPLATNĚNA před registračním tlačítkem REGISTROVAT. Děkujeme za případnou úhradu poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2021 08:19, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2021 16:23, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.