Společnost


STELM s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49447Reklamace betonové dlazby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2021, před 4 lety

Jitka Prokešová

Znění stížnosti

Začátkem března 2021 jsme uzavřeli smlouvu o dílo se stavebni spolecnosti STELM s.r.o. na pokládku zámkové dlažby s místem realizace v Hranicích. Dne 11.3.2021 zhotovitel díla prostřednictvím stavebnin STAVMAT Stavebniny a.s., IČ: 251 21 049, pobočka Hranice, Mlýnská 597, Hranice IV- Drahotuše objednal tři palety dlažby HOLLAND I skladba 4 cm přírodní, která byla téhož doručena v neporušených paletách na základě dodacího listu č. DSL21000428 na místo realizace. Dne 13.3.2021 došlo k otevření palet a k pokládce dlažby, přičemž jsme ihned u zhotovitele spol. STELM s.r.o. na místě namítali silnou barevnou nesourodost dlažby. Na velké části dlaždic se vyskytují výrazné světlé nebo rezavé fleky oproti vystaveným vzorkům ve výrobně i stavebninach.
O této skutečnosti jsme ještě téhož dne telefonicky informovali obchodního zástupce stavebnin. Byla sepsána reklamace a dne 16.3.2021 se na místo dostavil obchodní zástupce spol. Presbeton, který uznal barevnou nesourodost dlazby, uvedl, že se jedná o vápenné výkvěty, které však nejsou reklamační vadou a nemají vliv na užitné vlastnosti dlažby. Vzhled dlažby by se měl údajně zlepšit během měsíců až let. Jen je otázkou, zda do té doby bude ještě výrobek možné reklamovat. Rovněž nám zástupce Presbetonu nabídl zakoupení chemie, která by ony výkvěty na dlazbe odstranila, tedy repas úplně nové dlazby. Domnívám se, že většina zákazníků si dlažbu vybírá právě hlavně kvuli vzhledu a z vystavených vzorků a tedy i vzhled je užitnou vlastnosti výrobku. Dle dostupných informací se jedná o primární vápenné výkvěty, které vznikají zráním betonu, dlaždice má zjednodušeně vyschnout. Problémem je uložení ještě nevyzrálých výrobků do palet, kde se hromadí vlhkost. Jedná se tedy dle mého i o vadný technologický postup výrobce.
Nutno ještě dodat, že jsme zakoupili na pojezd garáže tutéž dlažbu o síle 6 cm, která však předmětnou vadu nevykazuje.


Produkt

Dlažba Hollande I , přírodní, 4 cm


Požadované řešení

Zástupci společnosti Presbeton jsme nabídli, že pokud nám bude dodána nová dlažba sami, na vlastní náklady si ji vyměníme a vadnou vrátíme. Toto nebylo akceptováno s odůvodněním, že vzhled dlažby není reklamační vada. Po společnosti Presbeton pozaduji výměnu vadné dlažby za bezvadnou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 15:08, před 4 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelkou byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase, zároveň je odpovědný za vzhled materiálu, který použil. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě (§ 2158 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Pokud dílo nemá vlastnosti, které si strany ujednaly nebo neodpovídá provedením či jakostí smluvenému vzorku nebo předloze, může spotřebitel provedení díla reklamovat. V rámci uplatněné reklamace může spotřebitel požadovat bezplatnou opravu díla, a není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Vedle těchto nároků může požadovat i přiměřenou slevu z ceny za dílo.

Ze stížnosti vyplývá, že nákup vadného zboží použitého při zhotovování díla učinila sama společnost, která zhotovovala dílo. Nároky z vadného plnění (tj. reklamaci díla) by tedy měl spotřebitel směřovat vůči této společnosti (zhotoviteli). Zhotovitel pak může uplatnit svůj regresní nárok (je-li dán) vůči prodejci dlažby. To však již není vztah, v němž by figuroval spotřebitel a jenž by byl předmětem sporu řešeného v této stížnosti.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2021 22:16, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.