Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
reklamace REKL39906/2020
Reklamovaný produkt
Název: Velká šatní skříň Palermo 250
Kód: 1210000582133
Důvod reklamace
Velká šatní skříň v délce 250 cm má vrchní rám prohnutý, tíhá skříně dopadá na spodní šuplíky, které tím pádem nejdou otevřít. Tím jak je skříń prohlá, nedrží zadní deska skříně a je v prostřední části vypouklá. Vrchní ledkové osvětlení skříně - špatně svítí. Podotýkám, že skříň je úplně prázdná, ještě nepoužitá a už jeví známky, že není stabilní. Cena skříně 15999,00 Kč není zanedbatelná, za tu cenu požadují výrobek, který odpovídá určité kvalitě. Žádám o důkladné posouzení nedostatků a jejich nápravu. Prosím o brzkou odpověď a Vaše vyjádření k reklamaci!!!
Dobrý den,
jelikož se jedná o šatní skříň Palermo v délce 250 cm, která je již smontována a jeví známky vady, není možné skříň doručit k Vám na místo. Na to, že skříň má 3 tyče a pár poliček by mohla být za cenu 16000,00 Kč kvalitní a odpovídat určitému standardu zboží.
Prosím o odpověď.
---------- Původní e-mail ----------
Od: Reklamace HELCEL Nábytek
Komu: svatavabestetti@seznam.cz
Datum: 11. 12. 2020 14:03:04
Předmět: Re: reklamace REKL39906/2020 Reklamovaný produkt Název: Velká šatní skříň Palermo 250 Kód: 1210000582133
Dobrý den,
Vaši reklamaci jsme odeslali výrobci, k objednání nových dílů. Jakmile nám budou doručeny, budeme Vás informovat.
Děkujeme za pochopení.
UPOZORNĚNÍ: Vzhledem k celosvětové koronavirové krizi a při současných vládních opatřeních, může být prodloužena lhůta pro vyřízení reklamace až na 60 dnů od převzetí reklamovaného zboží na posouzení, které je nezbytně nutné pro zjištění vady a vyřešení reklamace.
S pozdravem
Lucie Šebková
Dobrý den,
dne 9. 12. 2020 mám od Vás potvrzení, že jste přijali Reklamací pod číslem 39906/2020 kde píšete, že reklamace bude vyřízená v zákonné lhůtě 30-ti denní pro spotřebitele.
Vaše odpověď, že jste právě dostali informaci od výrobce dne 21. 1. 2021 je dávno po termínu, do kdy měla být reklamace vyřízena.
Dále v soupisu uvedených nedostatků na zakoupeném zboží je rovněž reklamované vrchní ledkové osvětlení, které je součástí skříně a které špatně svítí a neplní funkci osvětlení skříně. K této závadě, jste se vůbec nevyjádřili.
Nesouhlasím s Vaším vyjádřením a považuji reklamaci stále za nevyřízenou.
ŽÁDÁM O VAŠE VYJÁDŘENÍ K UVEDENÝM NEDOSTATKŮM.
Svatava Bestettiová
čt 11. 3. 2021 v 9:56 odesílatel
Dobrý den,
s uzavřením reklamace nesouhlasím. Osvětlení je součástí skříně a je napevno připevněné na rám skříně. V žádném případě si tuto opravu nebudu provádět svépomoci. Žádám o odborné vyměnění osvětlení. Podle Vás, jste doručili výrobek 1. jakosti. Při jakémkoliv poškození skříně při výměně osvětlení práce budou zastavené.
Bestettiová Svatava
ze dne 16. 3. 2021
Dobrý den,
vzhledem k celosvětové koronavirové krizi není možné, aby byl vyslán technik, který by Vám osvětlení namontoval.
Díly pro Vaši reklamaci byly naskladněny na našem hlavním skladě. Vaši reklamaci tímto uzavíráme jako vyřízenou a předáváme na dopravu PPL ke dni 22.03.2021
Velká šatní skříň Palermo 250 bílá, označení dodávky 1210000582133
Zakoupila jsem si nový výrobek, který neodpovídá kvalitě jakosti. Přes veškerou snahu, prodejce reklamaci neřeší. Na výrobek se nebyl podívat žádný reklamační technik, aby vadu posoudil. Nesouhlasím s uzavřením reklamace, protože vady na výrobku stále trvají. Poškozené osvětlení je součástí výrobků.
Žádám o vrácení finanční částky zpět na účet. Nebyla dodržená lhůta, k vyřízení reklamace.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.