Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#49471Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2021, před 4 lety

Adam Vyčichlo

Znění stížnosti

Dobrý den,

rád bych zde objasnil mojí situaci. Dne 23.12.2020 jsme ve společnosti AAA (Aures Holdings a.s.) zakoupili vozidlo Škoda Octavia combi, r.v. 2012

Dne 19.2.2021, tzn. neuplynulo ani 2 měsíců od zakoupení a vozidlo ujelo necelé 3000 km) došlo k závadě na spalovacím motoru. Závada spočívala v problému, že motor nastartoval a ihned se zastavil. V souvislosti s tímto problémem byla na místě provedena diagnostika odborně způsobilou osobou, která konstatovala závadu nejen na spalovacím motoru, ale i na vozidlové elektronice, spojce automatické převodovky DSG a závadu v obvodu ABS. Níže závady popíšu.

Vozidlo jsme se tedy rozhodli reklamovat v AAA, neboť jsme měli za to, že závada byla přítomná již v době prodeje vozidla. Dne 20.2.2021 jsme tedy ihned provedli telefonický hovor na zákaznickou linku AAA Auto (s ohledem na situaci související s pandemií Covid-19). Na můj dotaz zda-li mi společnost vystaví protokol o reklamaci mi bylo sděleno, že nikoliv, až po doručení servisní zprávy. Ještě týž den měla společnost vystavenou zprávu se seznamem závad, které se na vozidle nyní nacházejí.

Závady jsou následující:
-Čidlo rychlosti vačkové a klikové hřídele
-Dvouhmotový setrvačník spojky automatické převodovky DQ250
-Čidlo ABS přední pravé kolo a s tím související ložisko kola, ve kterém
je vzhledem ke konstrukci vozidla instalovaný snímací kroužek pro čidlo
ABS
-Závada na řídící jednotce ABS
-Závada na řídící jednotce sloupku řízení
-Některé kontrolky aktivních stavů na přístrojovém štítu nesvítí



Uplynul týden a nikdo se zpět neozýval. Opět jsem se rozhodl provést telefonický hovor za účelem dotazu na stav reklamace a v neposlední řadě také na to, kdy dostanu reklamační protokol vzhledem ke splnění podmínek požadovaných ze strany prodávajícího. Následně jsem byl kontaktován zaměstnancem s tím, že jsem nedodal rozpočet na opravu a že bez toho mi žádný protokol nevydají.

Následně jsem si nechal vyhotovit kalkulaci opravy, kde servisní technik vypočítal opravu vozidla včetně práce na cenu 70 624,-Kč vč. DPH.

Teprve po odeslání této písemnosti mi byl vyhotoven reklamační protokol s datem 8.3.2021.

Dnes 17.3.2021 mi byl doručen dopis, ve kterém společnost AAA Auto reklamaci zamítá ve smyslu, že tyto závady souvisejí s mírou opotřebení po předchozím zacházení. Opět jsem provedl telefonický hovor, ve kterém jsem se dotazoval na důvod zamítnutí a také jakým způsobem provést odvolání. Načež mi byl sdělen postup a zaměstnanec, který tento hovor vykonával mi sdělil svůj názor, že moje reklamace je neoprávněná. Bodovitě rozebral každou závadu z čehož jsem usoudil, že daný zaměstnanec nemá o konstrukci vozidel jakékoliv ponětí, poněvadž jeho argumenty se neopírali o jakýkoli odborný fakt.

Zde vyvstává několik faktů:
1) Prodávající svým přístupem naprosto odporuje znění odstavce IV kupní smlouvy, kde je jasně daná odpovědnost za vady.
2) V předávacím protokolu v odstavci VII ani jedna z výše uvedených závad
není uvedena
3) V době koupě jsem nebyl na žádnou z těchto závad výslovně upozorněn
4) A argument, že míra opotřebení odpovídá předchozímu použití bych rád
vyzdvihnul, že dotčené vozidlo bylo více jak 1,5 roku v majetku
společnosti AURES.

Tímto bych rád požádal o radu jakým způsobem dále postupovat a dále bych rád požádal společnost AAA Auto o kladné vyřízení této záležitosti.


S pozdravem
Adam Vyčichlo


Produkt

7AP 7417 Škoda Octavia II combi r.v. 2012


Požadované řešení

1) Odstoupení od kupní smlouvy
2) nebo výměna za jiné vozdilo


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 13:27, před 4 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2021 21:58, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.