Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49477Záměrné matení zákazníka, nedodání zakoupené služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2021, před 4 lety

Lukáš Vobořil

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 14. 2. 2021 jsem zakoupil přes eshop ČD lístek na vlak. Ze stanice Praha-Vršovice do žel.st. Benešov. Tento nákup sám o sobě proběhl zcela bez jakýchkoliv problémů. V poznámce bylo uvedeno, že vlak nejede přes nádraží Praha-Hostivař z důvodu závady na trati (viz přiložený snímek obrazovky). Jakožto zákazník nemám povinnost zjišťovat, zdali mnou zakoupenou službu prodejce může či nemůže dodat. Přesně k tomu však došlo. Vlak, na nějž jsem zakoupil lístek, přes nástupní stanici Praha-Vršovice vůbec nejel. Domnívám se tak, že prodejce mi vůbec neměl umožnit nákup lístku (tedy uzavření kupní smlouvy) na službu, o které již v době mého nákupu věděl, že nebude schopen ji dodat. Obratem jsem přes webové rozhraní ČD nedodání služby reklamoval. Jejich reakcí bylo, že si musím požádat o kompenzaci jízdného za neuvyužitý lístek (viz druhý printscreen). V dobré víře jsem tedy u tuto kompenzaci zažádal. Nicméně mi dnes přišlo, že stornopoplatek takové služby je roven ceně této služby. S čímž zásadně nesouhlasím, nýbrž chyba je zcela na straně prodejce, tedy Českých drah. Nejde mi ani tak o symbolickou a bagatelní částku sporu (79 Kč s DPH), ale o samotný princip, protože pokud takto přepravce postupuje standardně, vzniklá škoda na straně zákazníků již může být zásadního charakteru.


Produkt

jízdenka společnosti České dráhy, a.s.


Požadované řešení

Požaduji navrácení plné částky ve výši 79 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 11:17, před 4 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.