Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
Z mého účtu prostřednictvím PayPal mi byla 17.3.2021 stržena částka 72.59 USD (1 664,54 Kč) za odběr produktu od společnosti Avast. V popisu platby je uvedeno DRI*AVAST Software. Tento antivirus ve svém počítači nemám vůbec nainstalovaný a nevím, za jaké služby konkrétně mi byla platba stržena. Naposledy jsem služby využívala před rokem nebo dvěmi a nikde jsem neodsouhlasila automatické prodloužení odběru. Nemám k dispozici ani jakoukoliv licenci nebo číslo objednávky, případně jakoukoliv smlouvu o daném odběru. Kontaktovala jsem Avast přes e-mailovou adresu uvedenou v mém účtu PayPal, ale již není existující. O daný produkt nemám zájem, nepřeji si ho již odebírat (vlastně ani nevím, o jaký produkt se přesně jedná :))
Prosím tedy o vrácení platby na můj účet, případně informaci, za jaký produkt byly peníze stržené. Preferuji vrácení, pokud by však vrácení z jakéhokoliv důvodu nebylo možné, prosím alespoň o informaci, za co platím a jak mohu daný produkt využít.
Předem děkuji za kladné vyřízení a přeji příjemný den.
S přátelským pozdravem,
Lada Kalousová
DRI*Avast Software - nejasné informace o produktu, licenci, objednávce, smlouvě... Nemám identifikaci produktu.
Vrácení platby
|
Tweet |
Společnost může účtovat platby spotřebitelům pouze v případě, že k tomu má právní důvod. Typickým důvodem je např. uzavření smlouvy. Bez platného důvodu společnost není oprávněna účtovat si částku a pokud tak učiní, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Samotná prolongace smluvního vztahu není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud společnost před uzavřením smlouvy spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.