Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v září 2013 jsem u této společnosti zakoupil mobilní telefon Nokia Lumia 520. V dubnu letošního roku jsem reklamoval se závadou nefunkčního zapínacího tlačítka. Firma mi telefon po 14 dnech vrátila opravený, s reklamačním protokolem, ale oprava nebyla zapsaná v záručním listu. Nyní v listopadu 2014 jsem šel telefon reklamovat s tou samou závadou. Při té příležitosti jsem požádal prodejce, zda-li by mi zapsal předchozí opravu do záručního listu. Bylo mi řečeno, že reklamace nebyla uznána, i když mi mobil vrátili opraven. Navíc mi bylo řečeno, že do konce záruční doby, tedy do září 2015 můžu s touto závadou přijít několikrát. Jak mám rozumnět tomu, že nebyla uznána, když zboží bylo opraveno. Je to normální? Mám si stěžovat někde výš?
Jestli tomu dobře rozumím, tak si myslím že UZNANÁ reklamace je to, když mi prodejce vrátí zboží opraveno s reklamačním protokolem, kde bude nějaké odůvodnění co s tím dělali (to jsem vše dostal). NEUZNANÁ reklamace je to, když mi prodejce vrátí zboží s tím, že jsem ho poškodil. Tím pádem já jsem nyní reklamoval už podruhé s tou samou závadou, takže při třetí reklamaci mám nárok na vrácení peněz. Rozumím tomu správně?
Nokia Lumia 520
Prosil bych o nějakou radu jak postupovat dál. Zda-li si to myslím správně nebo jestli jsem se v něčem zmýlil.
|
Tweet |
Provedení bezplatné opravy vykazuje znaky uznání reklamace. V případě, kdy je reklamace zamítnuta, musí být spotřebiteli dáno písemné odůvodnění, z jakého důvodu se reklamace zamítá a není možné odstraňovat vytýkanou vadu. Pokud tuto povinnost podnikatel nesplní (písemné odůvdnění zamítnutí), vystavuje se riziku udělení sankce od České obchodní inspekce.
Pokud je tedy v reklamačním protokolu pouze uvedeno, že vada byla odstraněna, je nutné na tento úkon nahlížet jako na záruční opravu a považovat ho za uznání reklamace. Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Spotřebitel má právo požadovat vrácení peněz, pokud reklamuje třetí stejnou vadu, která byla odstraňována opravou a brání řádnému užívání věci jako věci bez vady. I v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající je oprávněn posoudit důvodnost reklamace.
Společnost VK Servis obchodní s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.