Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Týká se reklamace č. 18/11/14 - prodejna 701 AVION SHOPPING PARK OSTRAVA (zboží koupeno 14.8.2014 a reklamováno 5.11.2014)
Popis reklamace - vydřená podšívka v obou botách
Reklamace neuznaná - ze strany prodejce tvrzeno, že se jedná o nevhodný výběr obuvi, obuv nízká, údajně prodřeno od palců, atd.
Naše stanovisko - sepsáno jako "odvolání" přímo na prodejně (je na prodejně k dispozici) - nesouhlas se zamítnutím reklamace z důvodu, kdy:
- vada se projevila ve lhůtě cca 2 měsíců od koupi
- nevykazuje žádné známky poškození ani nevhodného užívání či špatného zacházení, obuv nošena výhradně v interiéru
- spotřebitel NEBYL při koupi nijak poučen ani informován o žádných zásadních vlastnostech obuvi, o kterých když by dpoředu informován byl, tak by si tuto obuv nekoupil (např. pozor, obuv je nízká, máte-li takové a takové palce, může se stát to a to, atd.)
- obuv prezentována jako celokožená (včetně kožené podšívky), ve skutečnosti je však tato ve špici bot "textilní" - klamání zákazníka
- jako spotřebitelé trváme na dodržování příslušných § NOZ - zejména pak § 2161 o vadách, které se projeví ve lhůtě prvních 6 měsíců od koupě a zejména pak, pokud je ze strany prodejce tvrzeno, že vada byla způsobena mechanicky, je na prodejci, aby toto své tvrzení prokázal a dokázal
- jsme přesvědčeni, že ze strany prodjece tento postup dodržen nebyl a není, žádáme tímto o prošetření předmětné reklamace
- závěrem: je s podivem, že je možno takto v dnešní době přistupovat k platícím zákazníkům, jak jsme měli možnost též vidět, nejsme jediní, kdož mají s "reklamacemi" v sítích prodejen HUMANIC velmi negativní zkušenost
S pozdravem Milan Černý
Pánská obuv 1x2-12-11-2243-0 v ceně 1.999,- Kč, zn. PAT CALVIN
Výměna zboží za bezvadnou obuv, avšak skutečně s celokoženou podšívkou.
|
Tweet |
Břemeno trvrzení je vždy doprovázeno břemenem důkazním. V tuto chvíli leží důkazní břemeno v souladu s § 2161 odst. 2 občanského zákoníku na prodávajícím. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Ustanovení § 2161 občanského zákoníku také stanoví, že prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Tedy nesplněná jakost při převzetí může spočívat i ve skutečnosti, že obuv je označena jako celokožená, ale ve skutečnosti má odlišné vlastnosti.
Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Dobrý den,
k reklamaci uvádíme, že byla prodávajícím přehodnocena ve prospěch zákazníka, prodávající navrhuje způsob dořešení reklamace zrušením kupní smlouvy. O tomto způsobu vyřízení reklamace byl zákazník informován.
S pozdravem
HUMANIC CZ
Žádáme spotřebitele o potvrzení nabídnutého řešení a uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Spokojenost se způsobem vyřízení reklamace - byla zrušena kupní smlouva.