Společnost


Františkovy Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49501Změna dodavatelů energií

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2021, před 4 lety

Jan Macák

Znění stížnosti

Tchán zřejmě dosud nezjištěným způsobem uzavřel smlouvu se společností Františkovy energie. Zřejmě někdy před koncem roku 2020. Jelikož trpí stařeckou demencí, tak si nepamatuje vůbec nic. Následně snad v lednu 2021 jej navštívil obchodník ze společnosti Carbounion Bohemia, s.r.o., IČ 25692917, a ten s ním sjednal smlouvu o dodávkách plynu, která bohužel začala platit 01.02.2021. My jsme se o tom dozvěděli až počátkem měsíce března 2021, kdy jej začali urgovat, že nemá zaplaceno. 15.03.2021 Františkova energie mu poslali dopis, že uzavřel smlouvu s jiným obchodníkem a neukončil smlouvu s nimi. Požadují od něj výzvou úhradu deaktivačního poplatku ve výši 8 000 Kč dle VOP článku VI. odst. 16 a podepsání plné moci.
Je možné jej vyvázat pokud možno z obou smluvních vztahů? Jak ve věci nejlépe postupovat?
Zatím jsem dodavateli Carbounionu uhradil zálohu 5 500 za dodávky plynu v měsíci únoru, za březen si dle smlouvy nárokovali platbu přes SIPO a pokutu za upomínku. Požádl jsem o prominutí pokuty ve výši 200 Kč za pozdní platbu. Tuto pokutu nám společnost odpustila. Přesto se domnívám, že smlouva nebyla řádně uzavřena, jelikož ve městě Stříbře platí nařízení města - tržní řád, kde v článku III. v bodě 2 je zakázán podomní prodej.


Produkt

podomní prodej energií starým osobám


Požadované řešení

Ukončení smluvních vztahů a obnovení původních smluv původního dodavatele Bohemia energy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2021 11:26, před 4 lety

Protože z obsahu stížnosti není možné dovodit, za jakých okolností byly smlouvy uzavřeny (a chápeme, že to stěžovatel ani zjistit nemůže), nemůžeme se vyjádřit k jejich případné neplatnosti (§ 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) nebo zdánlivosti (§ 551 a § 554 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Pro bližší informace doporučujeme náš článek na https://www.dtest.cz/clanek-8222/jak-na-zmenu-dodavatele-energii.

Ohledně případných smluvních pokut uvádíme, že je-li ujednání o smluvní pokutě obsažené pouze v obchodních podmínkách, je neúčinné (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru, a naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou.

V případě nevyřešení sporu smírnou cestou se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž je orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů mezi dodavateli energii a spotřebiteli. V případě další právní konzultace se lze obrátit i na naši poradnu na čísle 299 149 009, kde bude spotřebiteli v případě potřeby poskytnut bezplatný právní servis.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2021 11:17, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.