Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
Cca pred 14 mesici jsem dostal k narozeninam poukaz na 1000,-Kc do C-Store.cz.
Chtel jsem si v obchode koupit bundu na kolo jiz loni na podzim, avsak bylo mi sdeleno, ze v dane velikosti ji nemaji a mit nebudou.
Vybral jsem si tedy neco jineho a chtel objednat letos v unoru, na strance vsak poukaz neprosel. Kontaktoval jsem tedy obchod s danym problemem a bylo mi sdeleno, ze poukaz je neplatny.
Na poukazu neni doba platnosti uvedena, tudiz jsem netusil, ze je nejak omezena a nenapadlo me prohledavat stranky obchodu, abych to zjistil.
Toto jsem take sdelil obchodu a pozadal jsem o uplatneni poukazu nebo vraceni penez. Na to uz mi obchod neodpovedel.
Darkovy poukaz v hodnote 1.000,- Kc na nakup zbozi v C-Store.cz
Uznani poukazu nebo vraceni penez.
|
Tweet |
Uplatňování poukazů, které nahrazují při uzavírání/plnění smlouvy peněžní prostředky, se řídí smluvními podmínkami konkrétní společnosti. Tyto podmínky však nesmí být v rozporu s obecně závaznými právními předpisy, zejména sdělení obsahu těchto podmínek musí být vůči spotřebiteli činěno jasně a srozumitelně (§ 1811 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Pokud na voucheru není vyznačena žádná doba, v níž má být voucher uplatněn, a ani taková doba nebyla spotřebiteli při pořizování voucheru srozumitelně a jasně sdělena, pak podle nás nestačí, pokud je tato doba upravena pouze v obchodních podmínkách či v jiném obdobném dokumentu, který nebyl při pořízení voucheru součástí smlouvy samotné (tj. součástí listiny, na níž se připojuje podpis; v on-line prostředí součástí přímo registračního formuláře).
Obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru, a naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou (nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. I. ÚS 3512/11, ze dne 11. 11. 2013).
Z tohoto důvodu máme za to, že uplatnění voucheru by společnost měla spotřebiteli umožnit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.