Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
minulý týden manželka narazila na zajímavý inzerát v našem okolí. Poslala dotaz ohledně informací k nemovitosti, ale přišel mail že se musí nejdříve zaregistrovat. Učinila tak, ale po mém detailnějším prozkoumání jsem zde zjistil že se má jen za registraci platit 5000 kč?
Hned asi dva dny po registraci jsem psal několik mailů, že chci odstoupit od smlouvy a zrušit registraci. Našel jsem ještě jiný mail, protože na předchozí nikdo nereagoval, ale i tak nemám zpětnou vazbu.
prosím o informaci jak postupovat
děkuji moc
Nový dotaz na inzerát 3799s
předpokládám že poplatek nebude akceptován, jelikož jsem žádal o odstoupení od smlouvy a zrušení registrace
|
Tweet |
Byla-li smlouva uzavřena na dálku (tj. registrací provedenou na internetových stránkách), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Tato lhůta počíná běžet dnem, kdy byla uzavřena smlouva (tj. provedena registrace).
K odstoupení od smlouvy uvádíme, že jde o jednostranné právní jednání. Souhlas nebo potvrzení společnosti není nutné. Pokud má spotřebitel za to, že řádně a včas odstoupil od smlouvy, má nárok na vrácení všech jím uhrazených nákladů. Pokud registrační poplatek spotřebitel doposud neuhradil, odstoupením od smlouvy jeho povinnost poplatek hradit zaniká.
Dle § 555 občanského zákoníku platí, že odstoupení od smlouvy může být označeno i jinak (např. jako výpověď, odvolání, zrušení registrace atp.), přičemž takové právní jednání má i nadále účinky odstoupení od smlouvy, pokud z jeho obsahu plyne, že jde právě o odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Konečný, napište nám prosím kdy jste u nás reklamoval službu a z jakého emailu. Pokud se registrovala manželka ze svého emailu a pod svým jménem a Vy jste následně reklamoval službu ze svého emailu a svým jménem, tak se to nemohlo pravděpodobně správně zaevidovat, napište nám prostřednictvím této služby ať se to vyřeší veřejně, nemáme co skrývat. Děkujeme.
Dobrý den,
službu jsem reklamoval prvním mailem 12.3. 2021. Z toho samého mailu na který nám přišla registrace. Odepisoval jsem na mail info@s-drazby.cz
Následně potom 15.3. 2021 další mail na tu samou adresu. když se mi stále nikdo neozval, tak jsem našel na stránkách adresu admin@s-drazby.cz. Bohužel také žádná odpověď.
Dobrý den, je potřeba v rámci reklamace komunikovat na email: reklamace@s-drazby.cz. Pošlete nám ty emaily opětovně na tento email a provedeme prověření Vaší žádosti. Děkujeme
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
zatím se nic nevyřešilo. Komunikace je velice složitá, na moje odeslané dotazy čekám několik dní, a to i po několika upomínkách.
Když jsem napsal že mám nárok na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od registrace, ( má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Tato lhůta počíná běžet dnem, kdy byla uzavřena smlouva (tj. provedena registrace)., bylo mi odpovězeno že se to nevztahuje na registraci, protože je to přiložené v souboru u registrace.
Zatím tedy na mrtvém bodě
Pokud šlo ze strany společnosti o uplatnění výjimky zakotvené v § 1837 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uvádíme, že tato výjimka se uplatní výhradně tehdy, pokud:
- spotřebitel poskytl výslovný souhlas k tomu, že mu budou služby poskytnuty v celém svém rozsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- podnikatel sdělil před uzavřením smlouvy spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy a
- služby byly spotřebiteli v celém svém rozsahu skutečně v této lhůtě poskytnuty.
Výslovný souhlas není možné dle našeho názoru udělit tak, že spotřebitel paušálně akceptuje obchodní podmínky, v nichž je věta o souhlasu schovaná.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vývoj případu zareagovat.
Dobrý den, textace smlouvy a před smluvní dokumentace v oblasti souhlasu se započetím naší činnosti před uplynutím 14 denní ochranné lhůty byla upravena na podzim roku 2019 na základě doporučení ČOI, v rámci provedené kontroly. Z výše uvedeného je tedy zřejmé, že jeden názor je chybný a to buď názor dTestu nebo ČOI.
Dobrý den,
včera mi přišla výzva o zaplacení registračního poplatku. Chci se zeptat, zda je možné odpustit, nebo alespoň snížit částku poplatku.
v e mailové komunikaci jsem psal že že máme doma malé dítě a manželka na mateřské dovolené, a částka 5000 kč by byla pro nás veliký problém.
bohužel na mailovou komunikaci mi nikdo neodpovídá
Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje odesílatele k podání žaloby k soudu. Nelze tedy dovozovat, že po obdržení předžalobní výzvy bude automaticky nárok vymáhán soudní cestou.
V řešené věci je dle našeho právního názoru evidentní, že došlo k řádnému a včasnému odstoupení od smlouvy. Výše uvedené konstatování se vztahuje ke skutkovému stavu, který je popsán ve stížnosti.
Proto v případě, že pohrůžky soudem přejdou v realizaci, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na advokáta a bránit se v případném soudním řízení, neboť máme za to, že řádně a včas odstoupil od smlouvy. Databáze advokátu je dostupná z: https://www.dtest.cz/advokati.
Procesně právní kroky je též možné zkonzultovat na naší telefonické poradně na čísle 299 149 009.
Závěrem přidáváme stanovisko České obchodní inspekce, která doporučuje částky nehradit.
S ohledem na zaslanou výzvu k úhradě považujeme možnost dosažení smírného sporu, kterou společnost měla, za nevyužitou, a proto stížnost uzavíráme.