Počet nahlášených stížností: | 54 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem v Brně NC Olympia dne 10.10.2014 sedací soupravu Bardot OT-2F cena 14.999,00 Kč. Při koupení jsem si nevšiml,že je zadní část potažená tech. látkou. druhý den ještě před odebráním sedačky ze skladu jsem navštívil obchod a domluvil s prodejcem dodatečné potažení. Ale bohužel již musím čekat na nový výrobek. Tedy jsem čekal, nedalo se nic dělat.Po oznámení, že je zboží na skladě jsem zboží dovezl a vybalil.Na levé straně promáčknuté plechové čelo, potažení zadního čela šev jde zkopce min. 5 cm ,sololitová deska pod potahem je zvlněná zřejmě vlhkem ,opěrka zad rozdíl 3 cm, pod potahem zad ohnutý plech-tvoří bouli. Evidentně se pracovník se sešívačkou na sedačce vyřádil.
Bardot OT-2F číslo zakázky 1004789 88 B číslo zákazníka 3081993/1-403
Požaduji odvézt a opravit. Nebo výraznou slevu výrobku.
|
Tweet |
Prodávající dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Slevu je také možné požadovat, nicméně poté již prodávající nebude za vadu, pro kterou byla poskytnuta sleva odpovědný.
V tomto případě je tedy nutné uplatnit reklamaci pro nesplnění jakosti při převzetí, popsat vadu a uvést požadované řešení. Prodávající nebo jím pověřený pracovník je povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Pokud by úprava nebyla sjednána v rámci kupní smlouvy, i tak lze uplatnit reklamaci provedené úpravy a požadovat odstranění nedostatků.
Společnost ASKO - NÁBYTEK,spol.s r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.