Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den.Koupila jsem na Aukru kabelku.Pred nakupem jsem se ptala jestli je z prave kuze,bylo odpovezeno ze je.Mela byt ve stavu jako nova.Ani jedno z toho neni pravda.Kabelku jsem chtela hned vratit,ale prodejce nechtel mi vratit postovne a tak mi bylo nabidnuto ze kabelku si mam nechat na pamatku a vrati mi jen cenu kabelky bez postovneho.Jeste nekolik krat jsem se ptala jestli je to jeji konecne rozhodnuti.Psala ze jo a po 5 dnech mi oznamila ze po porade s Aukrem se rozhodla penize nevracet.Ja jsem okamzite informovala Aukro a mi poradili zahajit spor.To jsem udelala,prodejce nereagoval,spor jsem ukoncila jako nevyreseny.Od Aukra mi prislo vyrozumeni ze mam se obratit na policii nebo dat pripad k soudu,vubec mi nepomohli,naopak uskodili protoze jsme s prodejcem uz byli dohodnuti a navic jsem kvuli sporu propasla vraceni zbozi v 14-denni lhute.Aukro na svych strankach pise o ochrane kupujicich a v podstate nedelaji nic.Jeste bylo napsano ze u malych castek neni treba se obracet na policii a ted pisou ze mam.Nabidla jsem ze preposlu veskere nase dopisovani s prodejcem a foto kabelky,ale nemaji zajem,ze pry to nemuzou posoudit na dalku.Dalsi vec je ze prodejce mi udelil lzivy komentar,tim poskozuje me dobre jmeno,mohu dokazat prave z emailu, a trvala jsem na stazeni toho komentare a nic se nedeje.Vubec nevim co mam delat a na koho podavat stiznost: na prodejce,na Aukro nebo na obou.Moc prosim o pomoc.Dekuji
Stazeni lziveho komentare a moznost vratit kabelku a dostat zpet svoje penize
|
Tweet |
Tento spor nebude spadat do pravomoci Policie ČR, jedná se o typický soukromoprávní spor plynoucí z uzavřené kupní smlouvy.
Spotřebitelka neuvádí, zda je prodávající podnikatelem nebo nikoli. Toto je podstatná informace pro určení jejích nároků. Vzhledem k tomu, že bylo uvedeno, že byla zmeškána lhůta pro odstoupení, předpokládáme, že se jedná o podnikatele. Může-li spotřebitelka prokázat, že bylo mezi stranami ujednáno, že se jedná o koženou kabelku, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc vlastnosti uvedené výše, může spotřebitelka požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady.
Jedná se o reklamační řízení, které musí být vyřízeno nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Vzhledem k tomu, že se jedná o spor s prodávajícím a my nemáme jeho kontaktní údaje, nemůže být stížnost v rámci služby VašeStížnosti.cz řešena.