Společnost


Aukro

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#4953Neuznana reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2014, před 10 lety

Renata Juchelkova

Znění stížnosti

Dobry den.Koupila jsem na Aukru kabelku.Pred nakupem jsem se ptala jestli je z prave kuze,bylo odpovezeno ze je.Mela byt ve stavu jako nova.Ani jedno z toho neni pravda.Kabelku jsem chtela hned vratit,ale prodejce nechtel mi vratit postovne a tak mi bylo nabidnuto ze kabelku si mam nechat na pamatku a vrati mi jen cenu kabelky bez postovneho.Jeste nekolik krat jsem se ptala jestli je to jeji konecne rozhodnuti.Psala ze jo a po 5 dnech mi oznamila ze po porade s Aukrem se rozhodla penize nevracet.Ja jsem okamzite informovala Aukro a mi poradili zahajit spor.To jsem udelala,prodejce nereagoval,spor jsem ukoncila jako nevyreseny.Od Aukra mi prislo vyrozumeni ze mam se obratit na policii nebo dat pripad k soudu,vubec mi nepomohli,naopak uskodili protoze jsme s prodejcem uz byli dohodnuti a navic jsem kvuli sporu propasla vraceni zbozi v 14-denni lhute.Aukro na svych strankach pise o ochrane kupujicich a v podstate nedelaji nic.Jeste bylo napsano ze u malych castek neni treba se obracet na policii a ted pisou ze mam.Nabidla jsem ze preposlu veskere nase dopisovani s prodejcem a foto kabelky,ale nemaji zajem,ze pry to nemuzou posoudit na dalku.Dalsi vec je ze prodejce mi udelil lzivy komentar,tim poskozuje me dobre jmeno,mohu dokazat prave z emailu, a trvala jsem na stazeni toho komentare a nic se nedeje.Vubec nevim co mam delat a na koho podavat stiznost: na prodejce,na Aukro nebo na obou.Moc prosim o pomoc.Dekuji


Požadované řešení

Stazeni lziveho komentare a moznost vratit kabelku a dostat zpet svoje penize


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2014 11:38, před 10 lety

Tento spor nebude spadat do pravomoci Policie ČR, jedná se o typický soukromoprávní spor plynoucí z uzavřené kupní smlouvy.

Spotřebitelka neuvádí, zda je prodávající podnikatelem nebo nikoli. Toto je podstatná informace pro určení jejích nároků. Vzhledem k tomu, že bylo uvedeno, že byla zmeškána lhůta pro odstoupení, předpokládáme, že se jedná o podnikatele. Může-li spotřebitelka prokázat, že bylo mezi stranami ujednáno, že se jedná o koženou kabelku, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nemá-li věc vlastnosti uvedené výše, může spotřebitelka požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady.

Jedná se o reklamační řízení, které musí být vyřízeno nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Vzhledem k tomu, že se jedná o spor s prodávajícím a my nemáme jeho kontaktní údaje, nemůže být stížnost v rámci služby VašeStížnosti.cz řešena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.