Počet nahlášených stížností: | 465 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
podezření na dodání falzifikátů - zdraví ohrožující zboží a kvalita.
žádná komunikace ze strany firmy...
respirátor FFP2 firtdoc
vrácení peněz
|
Tweet |
Neodpovídá-li dodaná věc svou kvalitou tomu, co si strany smluvily nebo co prodejce inzeroval, anebo nehodí-li se věc k účelu, ke kterému má sloužit, má taková věc vadu (§ 2161 odst. 1 občanského zákoníku). Vadnou věc je možné reklamovat. Reklamace musí být vyřízena v zásadě do 30 dnů, jinak vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy pro porušení smluvní povinnosti na straně prodávajícího (§ 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele ve spojení s § 2002 občanského zákoníku).
V rámci uplatněné reklamace může spotřebitel požadovat po prodávajícím v této konkrétní věci buď dodání nové věci - v odpovídající kvalitě, a nebude-li to řešení možné, pak může spotřebitel odstoupit od smlouvy (§ 2169 občanského zákoníku).
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.