Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při použití vypůjčeného vozidla došlo k menšímu poškození nárazníku auta Toyota Corolla při parkování. Skutečnost byla neprodleně oznámena společnosti. Jednalo se o škrábnutí pravého předního nárazníku, samotnou škodu jsem odhadoval na 1.500 Kč - max 4.000 Kč.
Počítal jsem s nutností uhradit škodu.
Po 2 týdnech přišel email s požadavkem na uhrazení škody, fakturou s vyčíslením škody, smluvní pokutou, poplatkem, a to celé v součtu cca 10.000 Kč.
Kontaktoval jsem společnost za účelem domluvy na nižší přiměřené výši škody a pochopitelně trvají na svém vyčíslení.
Jisté pochybnosti vznikají při šetření autoservisu, se kterým společnost spolupracuje - autoservis GreyZero s.r.o. Nejedná se o autorizovaný autoservis Toyota (běžně auta v provozu jsou od této společnosti), účtované byly práce na maximum (včetně lakování, přípravy na lakování, montáže), objem propsaných služeb neodpovídá potřebnému rozsahu prací.
Jisté pochybnosti vyvolává i formulace obchodních podmínek a uplatňování takzvaných pokut. V mém případě 2x musím zaplatit za stejnou věc: samotná úhrada škody podle vyčíslení + pokuta za "užívání vozidla v rozporu s pravidly silníčního provozu či v rozporu s VOP", v rozporu s pravidly silničního provozu jsem auto nevyužíval, žádné jiné pravidlo porušené nebylo.
Provedl jsem zběhlou rešerši recenzí na webu a zjistil jsem, že podobné situace nejsou neobvyklostí při využití služeb této společnosti, což bohužel budí nedůvěru a odrazuje určitou část potenciální nové klientely. Rád bych věřil, že se jedná jen o administrativní chybu, zkušenosti, co jsem zažil doposud bohužel vedou k závěru, že se nejspíš jedná o zavedenou praxi, dokonce i politiku společnosti.
Věřím, že v zájmu společnosti je udržovat stálou klientelu a zaměřit se na pozitivní zkušenosti se služby i pro novou klientelu.
Toyota Corolla, škrabnutí části předního nárazníku
Přiměřené snížení výše kompenzace k úhradě.
|
Tweet |
Bylo-li ujednání o smluvní pokutě obsaženo pouze v obchodních podmínkách (tzn. nikoliv ve smlouvě samotné), je neúčinné (nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. I. ÚS 3512/11). Spotřebitel by v takovém případě neměl dle judikatury Ústavní soudu ČR povinnost smluvní pokutu hradit. "Smlouvou samotnou" se rozumí listina, na níž připojuje spotřebitel podpis, resp. samotný registrační formulář v případě uzavírání smlouvy přes internet.
Pokud jde o výši náhrady škody, primárním způsobem náhrady škody je uvedení do původního stavu. Není-li to dost dobře možné, hradí škůdce poškozenému peněžní prostředky. Jejich výše by měla odpovídat skutečné škodě.
V případě automobilu musí rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu, v daném případě k opravě vozidla tak, aby bylo z technického hlediska stejně provozuschopné jako před škodnou událostí. Pokud obnovení původního majetkového stavu není možné jinak než za použití nových náhradních dílů, oprava byla provedena účelně a směřovala jen k odstranění následků škodné události, je škůdce povinen tyto náklady uhradit (nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. II. ÚS 2221/07). Nebyla-li oprava provedena účelně a v nezbytném rozsahu, může spotřebitel výši požadovaných nákladů rozporovat. Za tímto účelem bude patrně vhodné kontaktovat technika nebo znalce z oboru, který by rozsah škody a nezbytnost a nákladnost provedené opravy mohl posoudit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.