Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, potřebuji poradit, zda jsem se zachoval správně. Před časem jsem si objednal u společnosti NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o. vzorek produktů za 49,- Kč, tedy jen za poštovné a obratem jsem i poštovné uhradil. Na baneru bylo zdůrazněno, že se nezavazuji k žádným jiným odběrům. Později mi však na moji adresu, ale na jiné, nebo zkomolené, jména došlo několik balíčků, které jsem si sice neobjednal, ale za tyto balíčky jsem rovněž zaplatil, protože jsem se domníval, že jména adresáta zaměstnanci společnosti popletli a zásilka patří skutečně mě a cena byla přijatelná. Bydlím na vesnici v rodinném domku a tak je vyloučeno, aby byl na mé adrese někdo jiný hlášen k pobytu. Pracovníci České pošty mi baličky prostě vhodili do dopisní schránky a ty obsahovaly i poštovní poukázky s předtištěnými jmény osob, které u mne nikdy nebydlely. Dnes mi byly doručeny další balíčky na zcela jiná jména a dokonce balíček se produktem ženšenu s průvodním dopisem, že budou automatiky zasílat další, již placené balíčky. Sice text není zcela srozumitelný, píše se zde „V případě Vaší spokojenosti obdržíte za měsíc další balení ŽenŠen Energy+ již na dva měsíce za zvýhodněnou cenu 599 Kč a za další dva měsíce opět“. Netuším, jakým způsobem by chtěli spokojenost ověřovat. Na stránkách společnosti jsou zveřejněny vzory „odstoupení od smlouvy“, ale protože jsem s nimi žádnou smlouvu neuzavíral, domnívám se, že tento institut použít nemohu, navíc jménem někoho jiného, na jehož jméno byla zásilka adresována. Do společnosti jsem napsal e-mail s popisem události, jak věc popisuji i Vám, se sdělením, že i když občanský zákoník jasně hovoří, že nevyžádané zásilky a ještě k tomu na jména, osob, které u mne nikdy nebydlely, vracet nemusím, nabízím jim, že si je u mne do tří dnů mohou vyzvednout, jinak je vyhodím. Taktéž jsem žádal, aby mou adresu vymazali z jejich seznamů a k ukončení zasílání jakéhokoliv dalšího nevyžádaného zboží s tím, že případnou další zásilku již nevrátím, ale skončí rovnou v popelnici.
Děkuji a jsem s pozdravem Antonín Šrámek
ŽenŠen Energy+
Ne, nežádám Vaší intervenci, jen jsem se chtěl ujistit, zda jsem se zachoval správně a podle zákona. Až dnes jsem se díval na netu, kolik negativních recenzí společnost NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o má.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážený pane Šrámku,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás ujistili, že situaci, kterou zde popisujete důkladně prošetříme, všechny objednávky zkontrolujeme a vyhovíme Vašim požadavkům, nejprve bychom od Vás však potřebovali nějaké doplňující údaje, jako je adresa, na kterou jste si produkt za 49,- Kč objednal, případně zákaznické číslo (variabilní symbol na složence). Podle Vámi zaslaných informací Vás nebylo možno v systému jednoznačně identifikovat. Poté hned zkontrolujeme Váš zákaznický účet a případné objednávky.
Děkujeme Vám za Vaši součinnost a přejeme Vám pěkný den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Dobrý den, adresu jsem Vám zasílal e-mailem dne 19.03.2021 na Vaši adresu info@naturamed.cz, když jste mi jen potvrdili příjem první stížnosti ze dne 18.03.2021 robotem a další den mne opětovně obtěžovala Vaše operátorka nabídkou produktu Omega 3. Tak ještě jednou: 252 26 Roblín, Plk. Fr. Štičky č. 47. V příloze zasílám kopii poštovní poukázky na jejímž základě jsem platil za objednaný produkt D3 a dále dva soubory s poštovními poukázkami se zásilkami ze dne 18.03.2021, na jiná jména, které jsem si neobjednal a které jsem tedy musel na Vaši žádost otevřít, takže již nejsou v původních obalech. Až teď jsem si uvědomil, že asi před 14 dny jsem přistihl u dopisní schránky ženu, která se po obci pohybovala s automobilem s českobudějovickou značkou a opisovala si jména z dopisních schránek a tvrdila mi, že je sčítací komisařkou pro akci Sčítání osob 2021, ale průkazku si prý zapomněla doma. Nevím, zda si takovým způsobem obstaráváte adresy potenciálních zákazníků.
Vážený pane Šrámku,
děkujeme Vám za zaslaný podnět a zároveň děkujeme za oznámení tohoto nekalého chování. Dovolte mi shrnout celou vzniklou situaci. Naše společnost obdržela 12 objednávek, které neznámá osoba vyplnila pod různými jmény, nicméně s Vaší doručovací adresou. V našich obchodních jasně deklarujeme, že takovéto objednávky v žádném případě neakceptujeme a jsou pro nás nepřípustné. Na základě Vaší stížnosti jsme všechny vzniklé zákaznické účty zablokovali a Vaše osobní údaje předali k výmazu. Tímto jednáním cizí osobou naší společnosti vznikla škoda a zároveň byly způsobeny potíže i Vám. Všechny objednávky, včetně digitální stopy důkladně prošetříme. Zároveň se podivujeme nad tím, že Česká pošta balíčky vůbec doručila, přestože adresát byl de facto někdo jiný. Všechny obdržené zásilky si ponechte. Pevně věříme, že jsme Vaši stížnost vyřešili k Vaší spokojenosti. V případě jakýchkoliv Vašich požadavků se na nás neváhejte obrátit, naše společnost Vám poskytne veškerou součinnost.
Ještě jednou se moc omlouváme za způsobené potíže a přejeme Vám pěkný den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Oceňuji vstřícný a slušný. přístup společnosti NaturMed a omlouvám se, že jsem je podezříval, že celou situaci zavinili oni.Bohužel,škoda, která vznikla mé osobě nelze finančně vyčíslit a škoda na straně firmy zcela jistě nepřesahuje 5000, Kč, když jsem většinu zásilek zaplatil a tak bohužel zapojení Policie ČR není možné.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme.