Počet nahlášených stížností: | 465 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den, bohužel musím konstatovat, že někteří pracovníci Tesca neřeší příliš otázku klamání spotřebitele (dosti závažný přečin). Včera jsme byli mezi 18:30-19:00 nakupovat v Tesco-Campus v Brně. Chtěli jsme nakoupit vajíčka, označená na obale jako jakost 2, samozřejmě s cenou tomu odpovídající. Nicméně po kontrolech minimálně 5 balení jsme zjistili, že tyto krabičky obsahují vejce 3CZ, nikoli 2CZ a že bychom tedy za vyšší cenu koupili horší kvalitu. Dvakrát jsme upozornili pracovníky na informacích, že by bylo vhodné vajíčka stáhnout, že jde o klamání spotřebitele (Zákon č. 634/1992 Sb.). Dozvěděli jsme se pouze, že už je večer, a že to nebude řešit (Tesco zavírá ve 23h! a bylo 19h). Takovéto jednání mi nepřipadá správné, což by jistě dosvědčila jakákoliv kontrola. Doufám, že bude učiněna náprava. Děkuji
Bylo by vhodné probrat tuto otázku zejména s pracovníky na informacích. Chápu, že ne vždy je k dispozici dostatek pracovníků na nápravu, ale ocenila bych, kdyby se situace začala řešit okamžitě po stížnosti. Klamání spotřebitele je čin, který má jistou váhu. Situace se dala velmi rychle vyřešit tím, že jakýkoli volný pracovník odstaní daná balení z prodejny (nikdy jich tam není tolik, aby to zabralo více jak 10 minut) a dá tam cedulku momentálně nedostupné. Pracovala jsem v Tescu Brno u nádraží, tudíž vím, že tato možnost je reálná. Chování pracopvníků na informacích považuji za nepřijatelné.
|
Tweet |
Klamání spotřebitele není přečinem, ale správním deliktem, za který může být společnosti uložena pokuta dozorovým orgánem. Zákon o potravinách zakazuje uvádět do oběhu klamavě označené potraviny. V prvním stupni projednávají tento správní delikt Státní zemědělská a potravinářská inspekce nebo krajská veterinární správa (v případě, že jde o prodejny a prodejní úseky, kde dochází k úpravě masa, mléka, ryb, drůbeže, vajec nebo k prodeji zvěřiny, a v prodejnách potravin, pokud jsou místy určení při příchodu surovin a potravin živočišného původu z členských států Evropské unie).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.