Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
na základě smlouvy firma zajistila subdodavatelsky dodávku FV s Battery Boxem v červnu 2020.
V listopadu BB přestal fungovat, dodavatel ( TENAUR)poslal pracovníka na opravu. Ta byla nějak provedena a od opravy mi jsem zaznamenal nárust celkové spotřeby el. energie.Z původní spotřeby cca 370 KW / měsíc jsem se dostal na 1050 KW. To je jen EE odebraná ze sítě. K tomu je ještě nějaká výroba fotovoltaiky. Množství nevím. Aplikace Baterry boxu to zatím neumí registrovat.
ze spotřebičů přibyl bojler na teplou vodu(příkon 2 kW), takže bych předpokládal nárust spotřeby max o 1/3.
5.2.2021 jsem telefonicky na linku ČEZ prodej nahlásil reklamaci.Ta mě byla 18.2.2021 potvrzena jako přijatá( e-mail).
Nic se nedělo, jen na výzvu TENAUR jsem jim poslal přehled odebrané EE ze sítě za jednotlivé měsíce. Dne 9.3. po dohodě s vámi jsem poslal na ČEZ prodej doporučený dopis, kde jsem jim sdělil, že ačkoliv mám právo odstoupit od smlouvy, jsem ochoten ještě 7 dní počkat.17.3. mi přišel e-mail, kde mi Petr Strnad z ČEZ prodej oznamuje, že všechno prověřili a dálkovou kontrolou zjistili správnou funkci FV a že v zimě svítí méně slunce. Já jsem reklamoval zapojení BB do systému, ne funkci FV. Tak jsem znovu zavolal na linku ČEZ prodej a důrazně jsem je vyzval, aby ze mě nedělali blbce. 18.3. přišel e-mail s konstatováním, že 17.3. přijali mou reklamaci Battery boxu a můj nesouhlas s jejich vyjádřením z 17.3.21.termín pro vyřešení si dali dalších 30 dnů.
Smlouva je na dodávku FV s akumulací energie do baterie( s dotací)
Odstoupení od smlouvy jako celku, případně požaduji demontáž Battery boxu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí. Společnost má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se společnost se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost společnosti informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud společnost nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce společnosti možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.