Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:641
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#49572Optický internet s IP na Slovensku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2021, před 4 lety

Přemysl Horák

Znění stížnosti

V Brně dne 15.3.2021, nám byl namontován nový modem s optickým kabelem. Internet jede bez problému (rychle, neseká se). Problém je s IP adresou, která je sice registrovaná v ČR, ale její geolokace je v SK.
Od té doby si všechna zařízení "myslí", že jsme na Slovensku. Týká se mobilů, notebooků, televizí. Vyskakují na nás pouze slovenské reklamy, stránky jako Pinterest, Aliexpres volí automaticky příponu .sk, YouTube nám nabízí slovenská videa, omezené jsou i služby na Smart TV (například pořady na červeném tlačítku u TV nefungují, protože prý nemají autorské právo vysílat do cizí země) atd.
T-mobile tvrdí, že z jejich strany dostáváme 100% služby a že to je problém třetí strany, ne jejich.
Služba je pro nás nepoužitelná, proto ji chceme zrušit. V tom případě je zde poplatek 2 500 Kč, který musíme uhradit za instalaci zařízení a možná také storno poplatek smlouvy za 750.
Po 4 dnech intezivního vyvolávání na T-mobile mi přišly tyto odpovědi do emailu (přesně zkopírováno):
1) "Tak vysvětleno, že se musí obrátit na google...nechat si aktualizovat IP adresu, že už je registrovaná v ČR..... (dříve byla na Slovensku) není to porucha ze strany TM, zavírám"
- s touto odpovědí jsem rozhodně nebyl spokojený, tak jsem poslal printscreeny z několika vyhledávačů na internetu, kde pod číslem IP adresy bylo jasně vidět, že IP adresa je lokalizovaná na Slovensku a po urgencích došla další odpověď přímo od technika:
2) "Soudě podle obrázku je chyba u maxmind geo map, kde je veden jako slovenská IP, když jsem pátral po internetu, nasel jsem možnost nechat údaje opravit doporučení pro zákazníka tedy je obrátit se sem: https://support.maxmind.com/geoip-data-correction-request/ a požádat o korekci údajů."


Produkt

Optik net M geo sleva sleva 2 299+50 kč modem volat 10-13


Požadované řešení

T-mobile by měl za své služby odpovídat. Oni tvrdí, že z jejich strany je služba, za kterou platíme, dodávána na 100% a chyba je na třetí straně.
Jen jsme chtěli, aby nám opravili nebo nahradili IP adresu s českou geolokací a ne, aby si to zákazník zařizoval sám. Naše rodina sice anglicky umí, ale co kdyby se to stalo lidem, kteří cizí jazyky a všeobecně technické záležitosti neovládají - mluvím o doporučení zavolat do Google (ani nebylo poskytnuto číslo a případné vysvětlení chyby) a následné kontaktování americké geolokační společnosti MaxMind.
Především jsem chtěl, aby udělali opatření, aby se to neopakovalo a nestávalo běžně ostatním uživatelům, protože o problému zjevně ví a řeší ho, ale je to údajně na měsíce. S SK geo lokací je to opravdu nepoužitelné.

Nyní chceme odstoupit od smlouvy, protože při tom všem zajišťování a vyvolávaní jsme zjistili, že nás podomní prodejce JIŘÍ BÁRTA T-MOBILE OSOBNĚ podvedl, říkal nepravdivé údaje ohledně ceny a délky trvání slevy produktu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2021 11:15, před 4 lety

Pokud není spotřebiteli poskytnuta služba ve sjednané kvalitě, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Přiznáváme, že nedisponujeme takovými znalostmi v oblasti IT, abychom mohli s jistotou potvrdit domněnku spotřebitele, že za tyto vady v poskytování služby odpovídá primárně poskytovatel připojení a že se tedy nejedná o vadu na straně spotřebitele. Jedná se spíše o otázku skutkovou, než o otázku právní.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2021 11:48, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.