Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kdo byl poškozen touto firmou, prosím zašlete info na mail : zalobaao.eu@seznam.cz
Děkuji Vrkoslavová
Lyžařský set za téměř 5000kc, jsem našla na AliExpress za 2400. Hrozný šunt. Kvalita neodpovídá ceně. Zboží bylo flekate od rzi a bylo zašlé, jako použité.
Hromadná žaloba všech poškozených
|
Tweet |
Pokud věc neodpovídá tomu, co si strany ujednaly nebo tomu, co deklaroval prodejce, má taková věc vadu (§ 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Vadu je vhodné reklamovat, reklamace přitom musí být prodejcem vyřízena zásadně do 30 dnů (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). V opačném případě vznikne spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti ze strany podnikatele (§ 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
V rámci uplatněné reklamace může spotřebitel požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit (§ 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V požadovaném řešení uvádí spotřebitelka podání hromadné žaloby. To bohužel doposud není naším právním řádem umožněno. Pokud by spotřebitelka takovouto možnost uvítala, může podpořit naší iniciativu #ZaHromadnéŽaloby, která se pokouší na problém chybějící právní úpravy opakovaně upozorňovat. Více naleznete na https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.