Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#49576Opakovaná nedostupnost služeb, nevyřízení reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.03.2021, před 4 lety

Stanislav Koten

Znění stížnosti

Tato společnost opakovaně neposkytuje v lokalitě Dušejovsko sjednané služby (nefunkční pevné linky a pevný internet) bez předchozího upozornění, a přesto tyto služby následně vyúčtovává v plném rozsahu i přes podanou reklamaci (požadavek na přiměřenou slevu z ceny).
Dne 4.3.2021 došlo k prvnímu neohlášenému výpadku výše uvedených služeb v předmětné lokalitě (mám ověřeno z více zdrojů v obcích Dušejov, Boršov, Mirošov. Další výpadek nastal 16.3.2021. Začátek výpadku byl v obou dnech v cca 8:30 hodin a konec v časech 15:45 a 17:15.
Zároveň operátoři této společnosti lžou při řešení nahlášených nedostupností služeb, že údajně došlo k poruše, která je v řešení. Přitom konkurenční dodavatel T-mobile své zákazníky předem upozornil na nedostupnost svých služeb ve dnech 4. a 16. 3.2021, kdy tuto informaci obdržel od CETIN.
Je zarážející, že O2 Czech Republic a.s. si v této nelehké době (práce z domu, distanční výuka žáků ŽS, SŠ a VŠ) něco takové dovolí!
Žádal jsem o přiměřenou slevu z ceny uvedené ve vyúčtování, a to ve výši odpovídající ceně za dobu, kdy nebyly služby dodavatelem poskytovány (4.3.2021). Tato žádost byla zamítnuta s tím, že výpadek nebyl delší než 24 hodin.


Produkt

pevná linka 567272328, Internet HD 8000698891


Požadované řešení

Neúčtovat všem zákazníkům v této lokalitě za služby, které jim nebyly ze strany O2 Czech Republic a.s. dodány. Upozorňovat své zákazníky na plánované technické práce na síti v jejichž důsledku dojde k omezení služeb zákazníkům, a to s dostatečným předstihem. Omluvit se svým zákazníkům (např. v příštích vyúčtováních) za neohlášenou nedostupnost svých služeb ve dnech 4.3. a 16.3.2021.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 11:24, před 4 lety

Pokud není možné službu využívat nebo ji využívat jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Spotřebitel může v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat opravu vyúčtování, přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.

Pokud spotřebitel s nesouhlasí s vyúčtováním služeb, je třeba uplatnit reklamaci. Podle § 64 zákona č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích, účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací. Reklamaci na vyúčtování ceny je účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2021 11:50, před 4 lety

Pěkný den,
v případě, že dochází k plánované odstávky služeb, je o této skutečnosti informován majitel služby a to pomocí informační SMS tak, aby mohl na tuto skutečnost reagovat.
Pakliže se jedná o nahlášenou poruchu, kdy je shledána chyba na straně přípojky, dochází k automatickému ponížení měsíčního poplatku služby a to poměrnou částí a to dalším vyúčtování za služby.
Ve vašem případě vám v další faktuře vrácena částka 33 Kč včetně DPH.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.3.2021 21:25, před 4 lety


Stanislav Koten

Dobrý den, děkuji za vyjádření. Společnost O2 Czech Republic a.s. uvedla, že vrátí poměrnou část ceny za dobu kdy sjednané služby nedodávala (jen škoda, že to automaticky neudělá u všech postižených zákazníků). Tady ovšem nejde o těch pár korun, ale především o to, aby se obdobná situace (předem neohlášené technické práce na síti) v budoucnu neopakovala a také o to, aby tato společnost při vyřízení reklamace nelhala, že údajně došlo k nějaké poruše. Asi není nutné ani zdůrazňovat, že bez těchto stránek (medializace celé záležitosti) by se samotný spotřebitel ničeho nedomohl (viz moje reklamace před zveřejněním na těchto stránkách).
A teď jedna perlička na závěr. Dnes jsem se dozvěděl že jeden zákazník O2 Czech Republic a.s. v Dušejově (jedná se o právnickou osobu) byl formou sms na plánované omezení služeb dne 4.3.2021 a 16.3.2021 předem upozorněn, a to již dne 18.2.2021, resp. 23.2.2021. Co si pak má spotřebitel o jednání této společnosti myslet?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.3.2021 09:19, před 4 lety

Hezký den,
vrácení částky poměrnou částí platí v případě, že se jedná o nahlášenou poruchu přípojky u které je prokázána chyba služby.
V případě, že není porucha nahlášena, nedochází k automatické kompenzaci vrácení částky poměrnou části do vyúčtování.
Mimo portál Dtest je možné nás v rámci reklamace zastihnout na našem Facebooku, Whatsapp, Twitteru nebo info@o2guru.cz .
V rámci reklamace postupujeme vždy stejně. Co se týká vámi uvedené právnické osoby, bylo by možné do neveřejného údaje zaslat jeho kontaktní telefon?
Rád bych se podíval na SMS o které píšete.
Díky
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.4.2021 16:59, před 4 lety


Stanislav Koten

V telefonátu od O2 Czech Republic a.s. se mi paní za jednání této společnosti omluvila.

Do budoucna už mi snad budou chodit upozornění na plánované technické práce na síti s předstihem stejně tak jak chodí jiným zákazníkům této společnosti.

Děkuji provozovatelům těchto stránek, protože bez nich bych pravděpodobně předchozí větu nemohl napsat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2021 15:55, před 4 lety

Děkujeme stranám za součinnost a stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.