Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
9.3.2021 jsem v LIDL e-shopu objednal a platební kartou uhradil zboží, které bylo skladem a mělo být dodáno do 3 pracovních dnů (objednávka 3250069353, aku příklepová vrtačka+akumulátor+nabíječka - 1998,-Kč).
11.3. jsem obdržel informaci o odeslání zboží.
15.3. jsem emailem urgoval dodání, totéž opakovaně 17.3. A telefonicky znovu 19.3 na lince 800115435. Vždy jsem byl ubezpečen, že věc bude urychleně řešena a budu vyrozuměn.
Do dnešního dne nemám ani zboží, ani peníze a ani vyrozumění o řešení.
Vrtačka PSBA 20LiB2, akumulátor 2Ah PAP A1, rychlonabíječka PLG 20A1.
Buď vrátit peníze. A nebo, pokud objednané zboží již není v nabídce (raději) dodat ekvivalentní zboží (AKU příklepová vrtačka s akumulátorem a nabíječkou) bez navýšení ceny.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.