Společnost


PPL CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1232
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#49586Neférové jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.03.2021, před 4 lety

František Pendrek

Znění stížnosti

Veškeré zboží v zásilce bylo rozbité a později ani nešlo zásilku reklamovat, jelikož podání reklamačního formuláře je možné jen do 3 dnů od doručení zásilky, což většina lidí, kteří nečtou email každý den, nemá šanci stihnout. Nebylo to poprvé a určitě ani ne naposled. Za mě neférové jednání a způsobená škoda v tisících Kč.


Požadované řešení

Kurýr by příště neměl zboží rvát do naší branky a předat ho do ruky nebo ho raději nechat na poště. Způsobil tak zbytečnou škodu, kterou teď ani není možné reklamovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2021 16:24, před 4 lety

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy). Reklamování služeb navíc nevylučuje nároky spotřebitele plynoucí mu z titulu náhrady škody (§ 1925 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Podání reklamace nelze časově omezit tak, jak je popsáno ve stížnosti. Pokud je něco takového mezi stranami ujednáno, nepřihlíží se k tomu (§ 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) a reklamaci je tedy možné uplatnit i po uplynutí 3 dnů od doručení zásilky. Pokud poskytovatel služby reklamaci odmítne vyřídit s poukazem na uplynutí lhůty tří dnů od převzetí, dopouští se přestupku dle § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a může být pokutován Českou obchodní inspekcí až do výše 3 000 000,- Kč. Spotřebitel se může v případě odmítnutí zabývat se reklamací ze strany poskytovatele služby obrátit na Českou obchodní inspekci s podnětem na porušování zákona. Navíc, nebude-li reklamace vyřízena zásadně do 30 dnů ode dne, kdy se jí spotřebitel poprvé pokusil neúspěšně uplatnit, jde o podstatné porušení smluvní povinnost a spotřebitel má nárok na odstoupení od smlouvy, tj. na vrácení peněz za přepravu (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a § 2002 zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník). Přitom mu nezaniká nárok na náhradu škody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2021 11:56, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.