Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25. 2. 2021 jsem na e-shopu www.nejlevnejsipneu-cz.cz provedl objednávku 8 ks pneumatik (4 ks pneumatik 205/55R16 91W, Nexen, N'FERA Primus a 4 ks pneumatik 225/45R17 94Y, Nexen, N'FERA Primus.) a obratem mi přišlo potvrzení objednávky. Druhý den společnost zrušila objednávku s odůvodněním, že "objednané pneumatiky dodavatel již nemá". Od tohoto data má společnost pneumatiky každý den v nabídce s dostupností cca 50 kusů do týdne od objednání. (Print-screeny mohu poskytnout.) Co je však podstatné, i v době, kdy byla objednávka zrušena, byly na e-shopu tyto pneumatiky v nabídce a označeny jako skladem. Jejich cena je však vyšší. (V odpovědi na recenzi na Heurece uvedli důvod zrušení technickou chybu.) Je tak zřejmé, že oddůvodnění, že pneumatiky již nejsou skladem, je lživé a pouze záminkou k nedodání zboží za smluvenou cenu. Firma žádným způsobem nereaguje na e-mailové výzvy k dodání zboží, ani na výzvu doporučeným dopisem. Domnívám se, že se jedná o klamání zákazníka.
4 ks pneumatik 205/55R16 91W, Nexen, N'FERA Primus a 4 ks pneumatik 225/45R17 94Y, Nexen, N'FERA Primus
Žádám dodání zboží za sjednanou cenu.
|
Tweet |
Společnost zásadně nemá možnost zrušit jednostranně smlouvu, pokud k tomu nemá zákonný nebo smluvně stanovený důvod. Zákonným důvodem je např. prodlení s placením ze strany spotřebitele, následná nemožnost plnění dle § 2006 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, aj.
V souladu s § 2006 občanského zákoníku závazek sice může zaniknout, je-li dluh nesplnitelný, avšak dluh není nesplnitelný tehdy, pokud ho lze splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
Pokud společnost i nadále údajně nedostupné zboží nabízí, není podle našeho názoru možné takové zboží při komunikaci se spotřebitelem označit za nedostupné. Pokud by bylo zboží totiž opravdu nedostupné a prodávající ho přesto nabízel, mohlo by se z jeho strany jednat o tzv. vábivou reklamu, která je zakázanou nekalou obchodní praktikou dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Jelikož není možné jednostranně zrušit smlouvu bez právně relevantního důvodu, může spotřebitel trvat na dodání zboží v původně sjednané kvalitě a za původně sjednanou cenu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.