Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
23.11.2020 objednala manželka Tablet Samsung u Mironetu. Ještě ten den objednávku e.mailem zrušila. Zrušení chtěla ještě potvrdit na call centru, kde jí bylo řečeno, aby šla na výdejnu Zásilkovny a tam uvedla, že zásilku nechce a požádá o odeslání zpět. Protože k vrácení peněz dlouhou dobu nedošlo, obrátila se na Mironet s urgencí. Obdržela odpověď, že mají od Zásilkovny uvedeno, že byla zásilka převzata, pro Mironet je vše vyřízeno a má problém řešit se Zásilkovnou. Tu několikrát navštívila a obě organizace se odkazovaly jedna na druhou. Proto odeslala reklamaci na vrácení odmítnuté zásilky 21.01. 2021 na Mironet a Zásilkovnu. Opětovně se nic neřešilo, pouze byly odkazy Mironetu na Zásilkovnu a naopak. Proto se 2.2.2021 obrátila na Mironet s výzvou o vrácení neoprávněně zadržovaných peněz. Odmítnutí Mironetu spočívalo v tvrzení, že svou povinnost splnil předáním dopravci, což neodpovídá OZ a na tuto skutečnost jsme několikrát Mironet upozorňovali. Protože Zásilkovna nebyla schopna dohledat danou zásilku, oznámila, že podá trestní oznámení na neznámého pachatele a finanční částku poukáže Mironetu ihned po vystavení faktury Mironetem. Po další dlouhé komunikaci Mironet odeslal dobropis o vrácení peněz zpět se splatností 25.2.2021. Do dnešního dne nebyla částka poukázána. Po dnešní urgenci bylo arogantním způsobem od reklamačního oddělení odpovězeno, že úhradu od Zásilkovny nedostali a proto ani my nemůžeme nic dostat. Po více jak třech měsících po odmítnutí zásilky je to nehorázné jednání. Veškerou dokumentaci, která zahrnuje dopisování s jednotlivými aktéry máme k dispozici.
Okamžitě uhradit zadržovanou částku
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník i ještě před samotným převzetím zboží.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Povinnost podnikatele dodat spotřebiteli zakoupené zboží není naplněna předáním zboží prvnímu dopravci, ale předáním zboží spotřebiteli. Pokud uzavíral smlouvu s dodavatelem prodávající, je vztah dvou podnikatelů, z nichž jeden je prodávající a druhý dodavatel, a jejich vzájemná (ne)domluva nebo přehazování problémů "sem a tam" pro spotřebitele právně nerelevantní.
Pokud prodejce nevydal spotřebiteli doposud peněžní prostředky, může se na něj spotřebitel obrátit kvalifikovanou formou, tzv. tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
V případném sporu by musel prodávající prokázat, že spotřebitel zásilku skutečně osobně přebral a že tedy nemá nárok na vrácení peněžních prostředků.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.