Společnost


Obchod77.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49613Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
22.03.2021, před 4 lety

Marcel Válek

Znění stížnosti

Dne 16.2.2021 jsem si vyzvednul objednanou zásilku v Balíkovně. Ve stejný den jsem napsal na nesprávný e-mail a 17.2. na správný e-mail v kontaktech, že část zboží, lopatka, neodpovídá obrázku na stránkách, to včetně fotografie samotné krabice, a jedna část je uvolněná a že bych chtěl zboží reklamovat, na což jsem neobdržel žádnou odpověď. Proto jsem tedy dle popisu na stránkách obchodu zaslal zboží k reklamaci včetně reklamačního listu na uvedenou adresu dne 25.2. V listu bylo možné zvolit preferovaný způsob řešení reklamace, kde jsem zvolil nový kus nebo vrácení peněz. 1.3. byl vystaven opravný daňový doklad a 9.3. došla platba za lopatku. Ve stejný den jsem požádal o náhradu nákladů spojených reklamací s kopíí dokladu v e-mailu, tedy 109 Kč, jako nejlevnější možnost zaslání - Balík do ruky, na což jsem dostal odpověď:

"Dobrý den,
jak bylo psáno, lopatka byla zcela funkční, odlišný kroužek neměl na funkci vliv, vrátili jsme Vám peníze nikoliv kvůli nějaké závadě, ale protože to bylo Vaše přání. Jelikož jste zakoupil i jiné zboží, tak náklady na přepravu Vám nehradíme a taktéž nehradíme přepravu za Vaše odeslání. Reklamace nebyla oprávněná, nehledě na to, že jste mohl využít naší službu vyzvednutí zboží."

Takže preferovaný způsob vyřízení bylo "Mé přání" a reklaamce byla i přesto neoprávněná. Na stránkách je napsáno: "Pokud chcete, abychom vyzvedli zásilku na naše náklady, kontaktujte nás, zajistíme vyzvednutí reklamovaného zboží (na Vámi uvedené adrese musí být zásilka k dispozici od 8:00 do 18:00)." Toto mi však nevyhovovalo, a to ani časově. A toto nebylo zase mé "přání" a využil jsem standardní způsob zasílání k reklamaci.


Produkt

CATTARA Lopatka skládací kovová 58cm, 13274; https://www.obchod77.cz/produkt/lopatka-skladaci-kovova-58cm-13274.html


Požadované řešení

Žádám o náhradu nákladů spojených s reklamací, tedy 109 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 12:25, před 4 lety

Z obsahu stížnosti plyne, že spotřebitel vyplnil reklamační list dostupný na stránkách společnosti (předpokládáme, že tento - https://www.obchod77.cz/data/upload/files/text-stranky/reklamacni-list.pdf), a následně reklamační list prodejci odeslal i se zbožím. V takovém případě by nebyl pochyb o tom, že spotřebitel uplatnil práva z vadného plnění v rámci reklamace. Argumentace prodejce, že nešlo o reklamaci, proto neobstojí.

Reklamaci je prodávající povinen vyřešit zásadně do 30 dnů (§ 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Řešena může být buď uznáním, anebo zamítnutím. Pokud v reklamačním listu spotřebitel zvolil jako způsob řešení vrácení peněz a tyto peníze mu byly skutečně vráceny, jedná se o tzv. faktické uznání reklamace. V takovém případě prodejce bez ohledu na to, co (následně formálně) tvrdí, reklamaci uznal.

Byla-li reklamace uznána, má spotřebitel dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Tímto nákladem je např. poštovné uhrazené za přepravu vadné věci k podnikateli. Na proplacení tohoto poštovného (tzn. za přepravu od spotřebitele k podnikateli) má spotřebitel nárok v plné výši.

Pokud jde o poštovné za "původní" dodání zboží (tzn. za přepravu od podnikatele ke spotřebiteli), vyplývá ze stížnosti, že spotřebiteli bylo doručováno více kusů zboží, přičemž vadný byl jen jeden z nich a pouze ohledně tohoto vadného kusu spotřebitel odstoupil od smlouvy (v rámci uplatněné reklamace, viz výš). Proto spotřebitel nemá nárok na vrácení celého poštovného za "původní" dodání, ale pouze za jeho poměrnou část. Ta se dle našeho názoru vypočítá tak, že od skutečně hrazené částky za poštovné se odečte taková částka za poštovné, která by byla hrazena, pokud by byla dodávána pouze samotná bezvadná věc. Např. poštovné za dvě věci (vadná i bezvadná) činí 200,- Kč, přičemž byla-li by dodávána pouze jedna (bezvadná) věc, činilo by poštovné 150,- Kč. V takovém případě má spotřebitel, který odstoupí od části kupní smlouvy týkající se vadné věci, nárok na 50,- Kč z "původního" poštovného.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2021 14:29, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 11:29, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.