Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 27.9.2019 jsem si zakoupila se sestrou 3 vstupenky na koncert Gregorian, který se měl konat 11.3.2020, tento koncert byl přesunut na listopad 2020, ale také se nekonal. Náhradní termín již není a prý bude až v roce 2022, což nám nevyhovuje. Jsme důchodci a nebudeme čekat další rok. Pořadateli společnosti FP PRO jsem zaslala dopis 7.ledna 2021, se žádostí o vrácení vstupného. Jedna vstupenka za 999,-Kč. K dopisu byly přiloženy kopie OP, doklady o zaplacení a kopie vstupenek. U OP byly začerněny rodná čísla a adresy. Potřebné jméno a data narození zůstaly. Společnost nereagovala.18.3.2021 jsem je kontaktovala emailem, kde mi sdělili že na základě začerněných informací moji žádost nevyřídí. Na mou reakci, že trvám na vrácení mi zaslali žádost a chtějí opět kopie dokladů. Ofocený OP se všemi údaji ale odmítám poslat. Mám obavu o mé osobní údaje i s fotografií.
Trvám na vrácení ceny vstupenek. Zdá se, že je to další šikana starých lidí a neochota vracet peníze.
|
Tweet |
Dne 19. 5. 2020 vešel v účinnost nový zákon č. 247/2020 Sb.Zákon o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí. Z něj vyplývá, že pořadatel kulturní akce nemusí vracet spotřebitelům peníze za zrušenou kulturní akci, ale může vydat voucher. Ochranná doba počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2022.
Z povinnosti přijmout voucher je výjimka pro držitele průkazu osoby se zdravotním postižením, osobu vedenou v evidenci úřadu práce jako uchazeče o zaměstnání, osobu těhotnou, osobu čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou nebo osobu starší 65 let nebo osamělého rodiče pečující o nezaopatřené dítě. Tyto osoby mohou žádat vrácení peněz.
Spotřebitelka není povinna poskytovat jiné informace a osobní údaje než byly uvedeny v objednávce a společnost tyto informace není oprávněna požadovat.
Vrácení peněz musí proběhnout do 14 dnů ode dne, kdy o ni spotřebitel požádá.
Pokud společnost zadržuje finanční prostředky spotřebitelky, je možné společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.