Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, 18.2.2021 jsem podal reklamaci na dva komponenty relaxačního
TV křesla FM-513L, konkrétně šlo o značně poničené(poškrábané a promáčknuté) elektrický ovladač a trafo. Kupoval jsem to předchozí den krátce před zavírací dobou, takže hned následující den jsem s tím jel zpět na pobočku Praha-Stodůlky kde mi paní na informacích oznámila že jestli stačí vyměnit pouze ty dva díly tak ať rovnou jedu na výdej zboží a že mi to vymění, ze ho mají skladem. Po více jak 1/2 hod. čekání mi pán přišel oznámit že ho tam prý nemají. Paní na informacích se mi omluvila s tím že ho prý během té chvíle někdo koupil(bez komentáře) a poradila mi abych to tedy reklamoval s tím že to bude do 2 až 3 dnů vyřízené. Po týdnu kdy se nikdo neozval jsem volal na reklamační oddělení kde mi oznámili že info. o 2-3 dní je nepravdivá a že musím počkat až na mě přijde řada. Jen podotýkám že covid-argument se na mě nevztahuje, protože to kreslo a tudíž ty 2dily které reklamuji mají skladem na několika pobočkách a v reklamačním protokolu jsem jim dokonce nabídl že si to můžu vyzvednout na jiné pobočce i v jiném městě. Dnes 33tí den od podání reklamace jsem se dozvěděl na jejich lince, ze prý tam žádnou podanou reklamaci nevidí, jen kupní smlouvu a jestli jim ten reklamacni protokol mohu znovu přeposlat, což jsem vzápětí udělal.
K reklamaci poškozeného ovladače a promáčknutého trafa které při používání je samozřejmě v elektrice by měli přistupovat dle mého názoru expresně, rozhodně ne takhle.
Okamžitá výměna ovladače a trafa.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, za komplikace se omlouváme, náhradní díly by měly být připraveny v nejbližších dnech. A jen na okraj podotýkám, že stěžovatel není spotřebitelem, ale rovněž podnikatelem, jelikož nákup byl uskutečněn na firmu.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme společnosti za upřesnění skutkového stavu. V případě, kdy stěžovatel není spotřebitelem ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se naše výše uvedené stanovisko neuplatní.
Pro reklamace ve vztahu dvou podnikatelů není explicitně zákonem stanovena lhůta, ve které mají být vyřešeny. Z toho nelze bez dalšího vyvodit, že by tato doba mohla být vždy delší, než maximální 30denní lhůta pro vyřízení reklamace ve vztahu spotřebitele a podnikatele.
Ve vztahu dvou podnikatelů má stěžovatel nároky uvedené v § 2106 občanského zákoníku (je-li vada podstatným porušením smlouvy) a nároky uvedené v § 2017 (je-li vada nepodstatným porušením smlouvy). Způsob řešení reklamace vybírá zásadně podnikatel podávající reklamaci. Je tedy na stěžovateli, jaký způsob řešení si zvolí.
S ohledem na vyjádření společnosti o slíbeném vyřešení sporu přeřazujeme stížnost na stěžovatele, aby nás mohl informovat, zda k vyřešení skutečně bezodkladně došlo.
Reklamace vyřízena. Děkuji
Dobrý den,
jak uvedl výše spotřebitel, reklamace byla již vyřízena.
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme stranám za součinnost a stížnost uzavíráme.