Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Chtěl jsem reklamovat sluchátka pro funkční vadu, reklamoval jsem je
se slečnou na pobočce Alzy - Praha - Háje (Nešlo reklamovat
elektronickou formou). Slečna je bez okolků a po kontrole přijala do
reklamačního řízení. Vytvořeno pod reklamačním číslem
ASRE21282386. Po odchodu z prodejny jsem na poště v Křejpského ulici
obdržel zprávu o vyřízení reklamace, ve které bylo, že reklamace byla
zamítnuta. Důvod: Nevhodně znečištěné zboží. V neděli 21.03.2021
jsem si sluchátka prohlédl společně s vytvořením audiovizuálního
záznamu. Podrobnější fotodokumentace znečištění sluchátek mi nebyla
dovolena.
pro stejnou vadu již jednou reklamovaná sluchátka; QCY19001
Odstoupení od KS dobropisem na nákup jiného zboží + náhrada za způsobené škody a veřejnou újmu
|
Tweet |
Nejde-li opravdu o křiklavý případ znečištění věci (což nejsme schopni posoudit) a zejména byla-li věc bez dalšího k reklamaci převzata (což byla), není znečištění důvod pro zamítnutí reklamace.
Jinými slovy, výrazné znečištění je důvodem pro nepřevzetí věci do reklamačního řízení - to musí "hlídat" zaměstnanec, který reklamovanou věc přebírá. Je-li však věc přijata, není možné následně reklamaci z tohoto důvodu zamítnout.
Byla-li reklamace s tímto odůvodněním zamítnuta, může spotřebitel, uplynula-li 30denní lhůta pro vyřízení reklamace, od smlouvy odstoupit. Rovněž je možné zvážit smírné vyřešení sporu individuální dohodou se společností (např. expresní vyřízení další reklamace atp.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, případ jsem opětovně převzala k řešení v rámci oddělení péče o zákazníky pod označením CCT13816083 prosím, zákazníka o strpení. Jakmile zajistím podrobnosti, budu zákazníka informovat v rámci e-mailu. S přáním hezkého dne, Eva, péče o zákazníky.
Dobrý den, v rámci ADR je to zadané také, ale překvapuje mě, že to na mě zkouší, takže je to tu hlavně jako exemplární příklad toho, jak to fungovat NEMÁ. Posoudit jste to mohli, protože jsem Vám poslal i odkaz na 4K video, jak ty sluchátka vypadaly při výdeji z té zamítnuté reklamace, kdy po mě pán chtěl, abych jim to podepsal. Ostatně na ty policajty, co si na mě chtěli zavolat kvůli tomu, že jsem si natáčel to znečištění sluchátek, což je důkazní materiál (a nic jiného nahraného než ty sluchátka nebylo - ani jméno zaměstnance atd.). Nakonec je i z videa patrné, že mi zabránili v tom udělat podrobnější fotodokumentaci sluchátek. Mě spíše jako bývalého zaměstnance Alzy mrzí, že o některých problémech ví a nic s tím nedělají... Jakožto i komunikace s Alzou je v takových případech spíše jako komunikovat pomocí morseovky a telegramu. Tady není na vině ani slabší znalosti zaměstnanců jako spíše jejich touha po pomstě, ale k tomu se nechci vyjadřovat :-)
Dobrý den,
děkujeme za posouzení. Daná reklamace byla zamítnuta z důvodu znečištění sluchátek. Bylo zde postupováno v souladu s naším reklamačním řádem, viz https://www.alza.cz/article/13.htm. Zákazníkovi bylo také vysvětleno, že pokud sluchátka vyčistí, může reklamaci zadat opětovně. Z naší strany nedošlo k žádnému pochybení.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Názor společnosti nesdílíme, k odůvodnění viz naše původní vyjádření. S ohledem na výše uvedená vyjádření tuto stížnost uzavíráme, neboť dosažení smírného řešení není pravděpodobně možné.