Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň,už dlhšiu dobu my táto firma alebo čo to je,posiela e maily doslovne vyhražkove,že mám zaplatiť uvedenú sumu ktorá sa samozrejme zvýšuje.Nemam s ich internetovov stránkou nič spoločné ani som ju nepoužil,nevyužíval,takže nikomu nič nedlžim....Obťažujú ma už rok,a nemienim stále na to myslieť.Viete poradiť,poriešiť ich?...za odpoveď ďakujem...Rojko Marcel,
Auerwittethiel:Mnichov
Zrušiť posielanie mailov,je to omyl....nech ma s tím neotravujú a hl.psychicky neobmedzujú.....
|
Tweet |
Pokud po spotřebiteli společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
V případě, že by společnost chtěla údajný dluh vymoci, rozhodnout o něm by mohl pouze soud. Dle nám dostupných informací však společnosti provozující internetové seznamky doposud po spotřebitelích údajné dluhy vymáhají pouze skrze nátlak inkasních agentur.
Sporný dluh vznikl na základě tzv. automatické prolongace. Zda bylo dané ujednání sjednáno platně může posoudit pouze soud. My můžeme pouze dodat, že ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.