Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49671Nevrácené peníze z voucheru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2021, před 4 lety

Petra Kašová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Minulý rok v lednu jsem zaplatila část dovolené - 14880 Kč. Díky Koronaviru jsme s dcerou ale nikam neodcestovaly neboť jsme se bály a tak jsem chtěla vrátit peníze. Cestovní kancelář mi řekla, že to není možné a nabídla mi zrušení smlouvy s tím, že zaplacené peníze mi dá formou voucheru, jinak to nejde. Přistoupila jsem na to, protože jsem neměla na výběr. Myslela jsem si, že ho v tomto roce využijeme. Ale nevěděla jsem, že koronavirus bude trvat tak dlouho. Nyní jsem volala do CK v rámci aktuální situace s koronavirem, ze strachu z nákazy z nových mutací a tak jsem požádala o vrácení peněz z voucheru. CK mi ale řekla, že jsem tehdy souhlasila s podmínkami a že mi peníze nevrátí. Buď si poukaz vyberu do stanoveného data platnosti voucheru - 31.10.2021, nebo mi propadne. Já mám ale strach cestovat, bojím se nákazy a nových mutací viru. Nyní prodělávám covid 19, a věřte mi, že nestojím o další nákazu, možná ještě horší. Vychovávám dceru sama a 14880 Kč pro nás znamená hodně moc peněz.
Prosím vás, mám nějakou šanci, že mi peníze vrátí zpět?


Produkt

Poukaz na zájezd


Požadované řešení

Chtěla bych vrátit zpět své peníze, které jsem zaplatila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2021 16:04, před 4 lety

Forma vratky všech doposud uhrazených plateb za zájezd (není rozhodné, zda byla částka zaplacena celá či nikoliv) by v souladu se zákonem 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher), měla být buď ve formě peněžních prostředků, anebo ve formě voucheru, jehož parametry a možnosti odmítnutí vymezuje lex voucher (dále jen jako tzv. "zákonný typ voucheru").

Tento voucher může odmítnout zvlášť zranitelná osoba vymezená v § 3 odst. 3 lex voucher (např. osoby starší 65 let věku, osamocený rodič pečující o nezaopatřené dítě, aj.) a může požadovat vrácení peněžních prostředků. Pokud byl spotřebiteli voucher přesto vnucen, ale ještě nedošlo k jeho využití (tzn. nebyl doposud vybrán konkrétní zájezd, který by byl uhrazen prostřednictvím tohoto voucheru), může spotřebitel požadovat namísto poukazu vrácení peněz s tím, že voucher pořadateli zkrátka jednoduše vrátí.

Vydání peněžních prostředků musí proběhnout do 14 dnů poté, co spotřebitelka odmítnutí poukazu oznámí. Odmítnutí voucheru v situaci, kdy toto odmítnutí provede zvlášť zranitelná osoba (viz výše), musí pořadatel akceptovat a peněžní prostředky musí vydat.

Ze stížnosti plyne, že spotřebiteli však pravděpodobně nebyl poskytnut výše popsaný zákonný typ voucheru, ale byl mu vnucen voucher s jinými parametry (tzv. "smluvní typ voucheru). Pokud tomu tak opravdu je a pokud bylo nabízení tohoto smluvního typu voucheru provedeno tak, jak je popsáno ve stížnosti, byl spotřebitel uveden v omyl a vnucení voucheru je neplatné (viz § 583 občanského zákoníku). Spotřebitel tak má možnost tento voucher společnosti vrátit a požadovat vrácení všech peněžních prostředků požadovaných za zájezd.

Jelikož by podle našeho názoru mohlo jít o klamavou obchodní praktiku (§ 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele) učiněnou ze strany cestovní kanceláře, uvádíme i možnost spotřebitele podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Jelikož je celá záležitost značně komplikovaná, je možné kontaktovat i naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009, kde spotřebitelce bude problém případně dovysvětlen.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2021 13:38, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.