Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu 2020 jsme zakoupili zájezd od My Planet přes CA INVIA.CZ, a.s. s odjezdem v září 2020, kdy už neplatila ochranná doba Lex voucher, která byla od února do 31.8.2020. Vůbec neposlali pokyny k odletu ani žádné jiné informace, či vyjádření. Zájezd neproběhl. Peníze do 14 dnů nevrátili. Telefony hluché, pobočka zrušena (byli jsme zde osobně), poštu nepřebírají. Invia vrátila provizi a nechce s tím mít nic společného. My Planet nám dluží 21.148,- Kč.
Zájezd na Zakynthos září 2020
Vrácení peněz, komunikace s klientem.
|
Tweet |
Dle § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pořadatel při odstoupení od smlouvy (a je nerozhodné, zda odstoupil od smlouvy o zájezdu spotřebitel nebo pořadatel) vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd. V přípustných případech lze vratku snížit o odstupné (stornopoplatky).
Byla-li překročena zákonná lhůta pro vrácení peněžních prostředků, je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.