Společnost


LUDOM NÁBYTEK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49685Nedodržení smlouvy a bezdůvodné obohacení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2021, před 4 lety

Leona Bauerová

Znění stížnosti

Shrnutí nákupu zboží přeš internetový obchod lumax-nabytek.cz:
1)Zboží - Rohová sedací souprava Hugo XL s elektrickým výsuvem +
Taburet Sandro jsem objednala a zaplatila dne 28. 12. 2020.
Objednávka byla oběma stranami potvrzena dne 4. 1. 2021 s tím, že
sedačka bude dodána v řádu 4-8 týdnů od uzavření smlouvy (tedy od
potvrzení objednávky), což je nejpozději 1. 3. 2021.
2) Dne 26. 1. 2021 jsem se eshopu dotázala, jaký je stav objednávky. Odpověděli téhož
dne, že je ve výrobě a předpokládané doručení je konec února 2021.
3) Dne 9. 2. 2021 jsem eshop opakovaně kontaktovala s dotazem na
termín dodání, přičemž mi bylo sděleno, že po zaslání dotazu výrobci
bylo odpovězeno, že sedačka bude dodána 26. 2. 2021 na sklad,
doručení tedy proběhne začátkem března.
4) Dne 15. 2. 2021 jsemeshop opět oslovila, následně ještě jednou, dne 22. 2. 2021, a 26. 2. 2021 bylo mi sděleno, že sedačka nebude 26. 2. 2021, ale bude vyrobena v polovině března.
5) Dne 28. 2. 2021 jsem odeslala na eshop shrnutí dosavadní komunikace a jednání s výzvou k vysvětlení a navržení kompenzace.
6) Dne 1. 3. 2021 proběhl telefonní hovor, kdy mi eshop slíbil, že odpoví na mou výzvu k vysvětlení situace do 2. 3. 2021.
7) Dne 2. 3. 2021 jsem na eshop napsala email s tím, že přeschozí
dohodu ohledně vysvětlení nedodrželi a že stále čekám na reakci.
8) Dne 3. 3. 2021 mi přišla reakce, ve kterém sdělili termín naskladnění
sedací soupravy 12. 3. 2021, ale nereagovali na výzvu k vysvětlení a
návrh řešení. Opět jsem tedy zaslala na eshop původní výzvu k
vysvětlení s návrhem na kompenzaci vzniklé situace. Tentýž den jsem
byla telefonicky kontaktována s tím, že zkusí u výrobce požádat o
kompenzaci a dají mi vědět výsledek jednání - potvrzeno emailem.
9) Dne 4. 3. 2021 jsem byla telefonicky kontaktována s tím, že výrobce
kompenzaci neposkytne a nabízí tedy alespoň za sebe 800,- + čistící
prostředky na sedací soupravu - potvrzeno emailem.
10) Dne 5. 3. 2021 jsem společnosti navrhla řešení skrz kompenzaci ve výši 2.000,-, ale pouze za předpokladu, že bude dodržen termín dodání 17. 3. 2021
11)Dne 8. 3. 2021 jsem byla telefonicky kontaktována s tím, že nejsou
schopni tento termín dodržet a mohu tedy zrušit objednávku - potvrzeno emailem včetně potvrzení, že mi bude navrácena celá zaplacená částka za zboží. Téhož dne jsem jim odeslala elektronickou verzi Odstoupení od smlouvy + nachystala písemnou verzi k odeslání Českou poštou
12) Dne 10. 3. 2021 byla na sídlo obchodu písemná verze Odstoupení od smlouvy doručena a začala tedy běžet lhůta pro vrácení peněz na uvedený účet. Tuto informaci jsem jim tentýž den dala na vědomí emailem.
13) Ve dnech 11. 3. 2021 a 12. 3. 2021 mi emailem potvrdili, že předali informaci na finanční oddělení / účetní.
14) Dne 23. 3. 2021 jsem byla telefonicky a formou sms kontaktování eshopem s termínem doručení zboží - paní jsem vysvětlila, že termín doručeníndomlouvat nebudeme, jelikož už u nich nemám objednané žádné zboží.
15) Dne 24. 3. 2021, tedy poslední den splatnosti, neeviduji na
uvedeném čísle účtu vrácení peněz a zasílám tuto informaci na eshop s
výzvou k vydání bezdůvodného obohacení. Rovnou se i touto formou
obracím na ČOI k prošetření praktik uvedeného eshopu, protože se
cítím podvedena a okradena.


Produkt

Rohová sedací souprava Hugo XL s elektrickým výsuvem + Taburet Sandro


Požadované řešení

Chci, aby mi byly vráceny peníze tak, jak mi bylo eshopem slíbeno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 07:26, před 4 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2021 15:25, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 12:16, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.