Společnost


Language Education Solutions s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49689Agresivní obchodní praktika

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2021, před 4 lety

David Malý

Znění stížnosti

Rozhodl jsem se vyzkoušet online kurz angl. jazyka, inzerováno bylo "vyzkoušení zdarma". Potvrdil jsem tedy smluvní podmínky, které přišly emailem, jedná se o dvě pdf, osmistránkové VOP + dvoustránková smlouva, velmi jemné písmo. Nakonec jsem se rozhodl kurz nevyužít a odstoupit od smlouvy. Bohužel odstoupení jsem zaslal 17 dní po uzavření, ale dle smlouvy jsem měl na bezplatné odstoupení pouze 14 dní. Bylo mi sděleno, že dle smlouvy nesmím odstoupit dřív než po dvou měsících a to následně s další dvouměsíční výpovědní lhůtou. Navíc, pokud toto skutečně udělám, budu muset doplatit rozdíl kurzu "po slevě" - totiž inzerovaná cena kurzu je sice 1598kč měsíčně, ale to je po 50% slevě, kterou při odstoupení dříve než po půl roce musím zpětně doplatit. Ve zkratce: snažil jsem se od kurzu(smlouvy) odstoupit po 17ti dnech (čímž jsem nedodržel 14ti denní lhůtu o tři dny). Žádnou lekci angl. jsem nevyužil. V případě trvání odstoupení od smlouvy mi (za toto 3denní překročení) firma vyčíslila dluh a požaduje úhradu celkem 13 3324 Kč.


Požadované řešení

Vstřícné kompromisní řešení. Od firmy jsem po několikadenní emailové korespondenci dostával stále opakované informace o tom, že jsem na takovou smlouvu přistoupil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 10:00, před 4 lety

Jednání společnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Od smlouvy o poskytování služeb uzavřené distančním způsobem má spotřebitel možnost odstoupit zásadně ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle 1829 odst. 1 téhož zákona. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení (dodatečně) obdržel.

Pokud bylo ujednání o automatickém prodloužení smluvního vztahu součástí smlouvy samotné, pak je vůči spotřebiteli zásadně účinné.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Takové ujednání je vůči spotřebiteli neúčinné.

Pokud smlouva obsahuje ujednání o tom, že poskytovatel služby může odstoupit od smlouvy bez důvodu, zatímco spotřebitel nikoli, je nutné toto ujednání vyhodnotit jako zvláště zakázané ujednání ve smyslu § 1814 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ačkoliv se k tomuto ujednání nebude přihlížet, nezpůsobuje tento fakt a priori neplatnost celé smlouvy, což plyne z § 574 a § 576 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2021 15:26, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 12:23, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.