Společnost


LAMA energy a.s.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49691Ukradený klient

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2021, před 4 lety

Jindra Jelínková

Znění stížnosti

Dobrý den, chtěla bych podat stížnost na společnost Lama a společnost Bohemia energy.
Je to vlastně problém mé matky, které je 78 let, je po vážném "úrazu" ruptury aorty, kdy jí lékaři operací zachránili život, bohužel od té doby je invalidní a řekla bych trochu mentálně pomalejší.

Popis problému: matka byla klientem společnosti Bohemia energy. Společnost uzavírá smlouvu na určitou dobu a před vypršením doby kontaktuje klienta a snaží se smlouvu prodloužit. Než se tak v případě mé matky stalo, navštívil jí obchodní zástupce s novou smlouvou, kterou potřeboval podepsat s tím, že se společnost Bohemia energy přejmenovala na Lama energy a.s.

asi po dvou měsících se zdravotní stav mé matky zoršil natolik, že byla hospitalizovaná v nemocnici z níž se domů již nevrátila a od loňského léta, po rozhodnutí lékařů je v domově Červeného kříže. Loni v létě mě, jako zplnomocněnou osobu oslovila spol. Bohemia energy abych prodloužila smlouvu o odběru el.energie s tím, že bude garantovat nižší cenu el.energie. O podpisu smlouvy spol.Lama energy a.s. již Bohemia energy věděla, věděla, že podpis byl "vynucen" podvodem a paní, se kterou jsem telefonicky o prodloužení jednala, mě ujistila, že smlouvu s "Lamou" umí prodloužením smlouvy zrušit.

Koncem loňského roku mě najednou překvapil telefonát ze spol.Bohemia energy, že za tři dny, přestane dodávat el.energii a začne platit smlouva od Lamy. Po vysvětlení celé situace a prý pár pokusech o domluvu mezi oběma společnostmi mi bylo řečeno, Bohemia energy nedokáže zrušit smlouvu s Lamou a pokud na zrušení budu trvat (a prý budou moc rádi, že zůstane jejich klientem), bude muset matka zaplatit 6 tisíc korun za odstoupení od smlouvy s Lamou a pokud přejde k Lamě, bude muset zaplatit 6tisíc korun společnosti Bohemia energy za odstoupení od prodloužené smlouvy.

V prosinci 2020 začala dodávat el.energii do prázdného bytu Lama a teď v březnu, přišla Předsoudní výzva k zaplacení částky 7723,36 společnosti B4B Inkasso s.r.o., která dluh od Bohemia energy převzala.

Připadá mi, že společnosti Lama a Bohemia en. jsou spolu nějak domluvené, v každém případě je neskutečné, jak mohou tyto společnosti beztrestně a bezostyšně okrádat seniory. Prosím poraďte jak se tomuto jednání bránit, když matka je v domově důchodců a zatím se do svého bytu ze zdravotních důvodů ani nemůže vrátit (byt není bezbarierový)?


Produkt

podrobnosti jsem popsala výše


Požadované řešení

Žádám aby společnost Bohemia energy zrušila požadovanou pokutu, protože při prodlužování smlouvy slíbila zrušení smlouvy od Lamy. Později mi sdělili, že pokutu musíme zaplatit a pak teprve napadnout a oni jí vrátí. Pokud by mi netvrdili, že smlouvu dokáží zrušit, neprodlužovala bych tu jejich. Moje matka svým důchodem platí za pobyt v domově a opravdu na placení takových pokud nemá peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2021 14:09, před 4 lety

Z obsahu stížnosti plyne, že zástupce společnosti LAMA energy a.s. uvedl spotřebitele při uzavírání smlouvy v omyl. Z tohoto důvodu je možné dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, namítat neplatnost uzavřené smlouvy.

Zároveň spotřebitel může požadovat po společnosti LAMA energy a.s. náhradu škody způsobenou

- jednak porušením zákona (§ 2910 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), neboť nebyla naplněna informační povinnost, resp. spotřebitel byl dle obsahu stížnosti úmyslně uveden v omyl,

- jednak poskytnutím nepravdivé nebo neúplné informace (§ 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), neboť spotřebiteli byla poskytnuta před/při uzavírání smlouvy chybná informace.


Pokud jde o smlouvu s BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., záleží na obsahu předsmluvní komunikace. Pokud bylo spotřebiteli řečeno, že smlouvu s LAMA energy a.s. společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. zruší bezplatně, pak tento slib společnost zavazuje a v případě jeho nesplnění není smlouva, kterou společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. se spotřebitelem uzavře, platná, neboť i zde by byl spotřebitel uveden v omyl o podstatné okolnosti.

Pokud však spotřebiteli nic takového garantovaného nebylo, výše uvedené neplatí a společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. má v takovém případě nárok na to, aby byla smlouva mezi ní a spotřebitelem plněna. Pokud se spotřebitel rozhodne smlouvu na dobu určitou předčasně ukončit, mohou mu z toho pak logicky plynout povinnosti ujednané ve smlouvě. Je však až zarážející, že společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. neinformovala spotřebitele o tom, že má možnost smlouvu s LAMA energy a.s. vypovědět bez jakýchkoliv sankcí do 15 dnů od zahájení dodávek (§ 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon). Toto opomenutí BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. je jen obtížně pochopitelné.

Nelze však ani opomíjet, že celá tato situace byla spuštěna nepoctivým jednáním společnosti LAMA energy a.s. a lživými předsmluvními informacemi, které předala spotřebiteli (dle obsahu stížnosti). Z tohoto důvodu může spotřebitel částku, která odpovídá dlužnému odstupnému pro BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., vymáhat po společnosti LAMA energy a.s., a to z titulu náhrady škody (viz výše).

Jelikož jde o skutkově velmi složitý případ, k němuž nemáme k dispozici smluvní dokumentaci, ani komunikaci mezi společnostmi a spotřebitelem, doporučujeme, aby se spotřebitel obrátil bezodkladně na Energetický regulační úřad a využil jeho specializace a odbornosti. V případě další právní konzultace se může spotřebitel také obrátit na naši bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2021 09:16, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 11:55, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.