Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
11.05.2020 jsem objednal zboží/obj.č.CZ420486/ 22.05.2020 obdržel jsem jiné pro mě nevhodné zboží-faktura č,CZ-MK-39651,reklamace 25.05.2020-podací lístek RR47231753CZ dne 25.05.2020-poplatek za poslání 313,-kč,cena za zboží včetně dobírky 872,-Kč,odepsali,že výrobek pošlou až bude na skladě,do dnešní doby se tak nestalo,žádal jsem je o vrácení peněz,přestali komunikovat-min 8 korespondencí přes uvedený email-nepřišla žádná odpověď.Děkuji Březina Libor
č.Faktury- nástavec do křovinořezu Ninja blade- CZ-MK 39651
Vrácení peněz včetně poplatků za reklamaci.Jsem Invalidní důchodce.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Poštovné je v tomto případě možno považovat za účelně vynaložený náklad na reklamaci, proto i na jeho vydání má spotřebitel nárok.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.