Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
maminka byla pozvána na předváděcí akci od společnosti Zepter na Pankráci Praha 4.
v pronajaté místnosti mimo provozovnu Zepter.
Uzavřela smlouvu č.34825042 dne 16:12:2020.
Odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů podepsala na provozovně Zepter Spálená 55.
20.12.2020.
Společnost jí zaslala 2 dopisy, které mi dala včera.
Společnost neuznává zrušení smlouvy a požaduje úhradu 33270kč a případnou smluvní pokutu 25%.Maminka zboží nepřevzala, protože podala před dodáním zboží odstoupení od
kupní smlouvy a považovala jí za akceptovanou.
Matrace a filtr do čističky vzduchu.
Uznání zrušení kupní smlouvy.
|
Tweet |
Jelikož kupní smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti, má spotřebitelka právo od této smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitelka odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Společnost by však musela prokázat, že ke snížení hodnoty došlo a v jaké výši. Jinou úhradu nemůže prodávající po spotřebitelce žádat. V tomto případě k ponížení hodnoty zboží ani nemohlo dojít, jelikož jej spotřebitelka ani nepřevzala. Více informací o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.