Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V garantované lhůtě 28 dní pro navrácení boží mi bylo odmítnuto v prodejně Hornbach Olomouc vrátit lustr z důvodů otisků na lustru. Pracovníkem mi bylo řečeno, že tyto otisky už nikdy nezmizí a proto nemůže zboží přijmout zpět.
Na skutečnost, že není možné s lustrem manipulovat bez rukavic nebo nějakého hadříku jsem nebyla při nákupu upozorněna. Toto upozornění není uvedeno ani na stránkách společnosti při koupi online. Letáček s nákresem bez bližšího upozornění a bez popisu v českém jazyce byl umístěn pod lustrem v krabici. Ani z uvedeného nákresu nevyplývá, že případně vzniklé otisky nelze už setřít a zboží je pouhou manipulací navždy zničeno.
Nechala jsem si od pracovníka napsat vyjádření o tom, že odmítá zboží přijmout.
Lustr Eglo 49247 VINTAGE E27 1X60W černý Art. 5612215 a Lustr Eglo 49238 TRURO E27 1X60W černý (
Žádám o možnost vrácení zboží v garantované době vrácení zboží a následné vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy a to bez udání důvodů.
Dle § 1833 občanského zákoníku spotřebitel odpovídá podnikateli za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud však spotřebitel nebyl žádným způsobem ze strany prodávajícího upozorněn na potřebu nakládat se zbožím jinak, než jak se s obdobným zbožím běžně nakládá, neodpovídá spotřebitel prodávajícímu za snížení hodnoty zboží.
Pokud spotřebiteli byla poskytnuta smluvní záruka na odstoupení od smlouvy nad rámec zákonné lhůty, budou se podmínky tohoto odstoupení řídit interními pravidly společnosti. I v tomto případě by však spotřebitel musel být upozorněn na potřebu nakládat se zbožím jinak než je běžné.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli. Podnikatele je v takovém případě možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.