Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Po dvou dnech od zakoupení zboží - f.č. 5011029644 - prostřednictvím e-mailu jsem odstoupil od smlouvy s touto firmou z důvodu vadného plnění.
Firma ani po 6 dnech od doručení odstoupení a několikeré urgence nereagovala a vymýšlela různé záminky neakceptace mého odstoupení.
odmítli na prodejně v Plzni převzetí zboží zpět - 2x.
Neplní zákonnou povinnost v termínu vrátit přijaté plnění.
Porušují řadu ustanovení občanského zákoníku- zejména §1832,419,1813,1814 odst.c/,1818,1916,2002,2106,2113,2161,2169. Firma používá nekalé obchodní praktiky.
Zboží zakoupeno 27.10.2014,
Odstoupení od smlouvy 29.102014
Několik/4/ urgencí k potvrzení odstoupení
6.11.2014 informace, že nepotvrzovali odstoupení, protože již evidovali vrácené zboží- nebyla to pravda, ještě jsem zboží nevracel, protože 6.11. a podruhé 11.11. na prodejně vedoucí odmítla zboží převzít zpět.
Zboží zasláno zpět prostřednictvím poštovní přepravy.
Urgence vrácení plnění 12.11.2014.
Plnění nebylo k dnešnímu dni vráceno.
Dne 19.11. budu zasílat druhou urgenci k vrácení plnění.
žárovky retlux/4 položky/, jedna položka vadná ihned po dodání, druhá položka vadná ihned po prvním pokusu o použití.
Trvám na odstoupení od smlouvy, vracení přijatého plnění a úhradu nákladů dle §1924 O.Z.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena přes internet ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení může být realizováno bez uvedení důvodu. Tomu však nebrání, aby spotřebitel jako důvod k odstoupení uvedl nesplněnou jakost při převzetí. V takovém případě by měl nárok i na úhradu nákladů spojených s vrácením zboží. Dle § 1832 občanského zákoníku je prodávající povinen vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
Odstoupení je jednostranné právní jednání, které je účinné, pokud dojde do sféry vlivu adresáta. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany jsou povinné vrátit si vzájemné plnění.
Pokud společnost neakceptovala odstoupení z důvodu vadnosti zboží, musela by v souladu s § 2161 odst. 2 občanského zákoníku prokázat, že zboží bylo při převzetí bezvadné. Jinak se má za to, že zboží bylo vadné. Ani důkazem opaku by spotřebitel nebyl zbaven práva na odstoupení, ale společnosti by svědčilo právo na úhradu snížení hodnoty zboží v souladu s § 1833 občanského zákoníku. V tomto ohledu ale leží důkazní břemeno na společnosti.
Vážený pane Knoppe,
kontaktuji Vás jménem společnosti Mall.cz. Celou záležitost jsem důkladně prošetřila. Pobočka postupovala správně a umožnila Vám zaslání nového kusu. Pokud si pořizuje nákup jako podnikatelská osoba, tedy na ,,Ič,, pak dle zákona a obchodních podmínek ztrácíte nárok na odstoupení od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě.
14 denní zákonná lhůta je pouze pro běžného spotřebitele. Veškeré tyto informace, jsou součástí našich obchodních podmínek a můžete dočíst zde: https://www.mall.cz/vraceni-zbozi-14-denni-lhute a https://www.mall.cz/obchodni-podminky.
Mrzí mne, že jsme Vám více nemohli vyjít vstříc. Kolegyně z reklamačního oddělení s Vám celou záležitost řešili prostřednictvím emailu.
Veronika
Reakce společnosti Mall je přesně v rozporu s ustanoveními O.Z. i vyjádřením dTestu k mé stížnosti.
Proto trvám na své stížnosti a návrzích v ní obsažených, tzn. Odstoupení od smlouvy se všemi následky.
Od smlouvy, která byla uzavřena přes internet, má právo na odstoupení dle § 1829 občanského zákoníku pouze spotřebitel. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
Pokud kupující uvedl při sjednávání kupní smlouvy IČ, dává tím druhé straně najevo, že je podnikatelem a že se smlouva bude týkat jeho podnikatelské činnosti. Za podnikatele se považuje osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Skutečnost, že kupující nebude zboží využívat v rámci své podnikatelské činnosti by nyní musel prokázat.
V rozhodnutí sp. zn. I.ÚS 1930/11 ze dne 10. 1. 2012 Ústavní soud dovodil, že je nutné zabývat se materiální stránkou věci. Porušení práva na spravedlivý proces představuje taková interpretace ustanovení na ochranu spotřebitele, a to i ve vztazích podřízených režimu obchodního zákoníku, která vede k odmítnutí jejich aplikace na vztahy, v nichž vystupuje fyzická osoba, jež má podnikatelské oprávnění, avšak v těchto vztazích se jako podnikatel nechová.
Práva z vadného plnění mezi podnikateli jsou upravena v ustanoveních § 2106 a 2107 občanského zákoníku, kdy má kupující právo odstoupit od smlouvy, pokud je vadné plnění podstatným porušením smlouvy. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
Kupující nám sdělil, že smlouva byla uzavřena za účelem, který se nevztahoval k jeho podnikatelské činnosti a společnost mu na základě zrušené kupní smlouvy vrátila peníze. Stížnost tedy uzavíráme.
Hodnocení: