Společnost


AZ Retail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#49755Stržení poštovného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2021, před 4 lety

Martina Lemperová

Znění stížnosti

Na e-shopu www.odkarla.cz jsem nakoupila několik položek, dvě z toho neodpovídaly popisu (1. nefunkční hračka, 2. poškozená hračka). V systému Retino jsem zažádala o navrácení peněz (odstoupení od kupní smlouvy), s tím že věci neodpovídající popisu zašlu nazpět. Z minulých zkušeností jsem předpokládala, že služba zpětného zaslání je zdarma, částka na můj účet přišla ponížena o 100,- Kč za poštovné, s odůvodněním, že poslední případ jsme spolu řešili před 3 měsíci a od té doby došlo ke zpoplatnění zpětné přepravy. Tuto informaci jsem neměla a nemohu ji na stránkách www.odkarla.cz najít.
Věci, pokud by byly v pořádku, bych si ponechala. To, že jsem zboží zasílala nazpět bylo způsobeno chybou e-shopu www.odkarla.cz, tedy špatným popisem zboží. Mrzí mě přístup e-shopu, doposud jsem byla vždy spokojena.


Produkt

panenka Barbie (nefunkční), tahací harmonika Bontempi (poškozeno)


Požadované řešení

Prosím o zaslání částky za poštovné ve výši 100,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 13:26, před 4 lety

Je nutné rozlišovat odstoupení od smlouvy při koupi zboží na dálku a reklamaci.

V daném případě zboží neodpovídalo popisu a mělo tedy vady podle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud spotřebitel věc reklamuje a reklamace bude oprávněná, má nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů (tedy právě i ceny poštovného za odeslání zpět).

V případě, že spotřebitel odstupuje od smlouvy, je ze zákona povinen uhradit cenu poštovného za zaslání zpět k podnikateli. Podnikatel může nabízet, že odeslání zpět je zdarma (že tyto náklady uhradí za spotřebitele), jedná se ale o pouze o vstřícný krok ze strany podnikatele, nikoliv povinnost. V daném případě e-shop www.odkarla.cz skutečně nabízí vrácení zboží zdarma. Na webových stránkách (https://www.odkarla.cz/bazar-odkarla) je uvedeno, že "pokud se Vám nebude zboží zamlouvat, můžete ho zdarma vrátit a dostanete zpět své peníze". Z toho optikou tzv. průměrného spotřebitele vyvozujeme, že spotřebitelce by neměla být částka ponížena o cenu poštovného za zaslání zpět, jelikož podnikatel nabízí zpětné odeslání zdarma.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2021 15:06, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 13:43, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.