Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na e-shopu www.odkarla.cz jsem nakoupila několik položek, dvě z toho neodpovídaly popisu (1. nefunkční hračka, 2. poškozená hračka). V systému Retino jsem zažádala o navrácení peněz (odstoupení od kupní smlouvy), s tím že věci neodpovídající popisu zašlu nazpět. Z minulých zkušeností jsem předpokládala, že služba zpětného zaslání je zdarma, částka na můj účet přišla ponížena o 100,- Kč za poštovné, s odůvodněním, že poslední případ jsme spolu řešili před 3 měsíci a od té doby došlo ke zpoplatnění zpětné přepravy. Tuto informaci jsem neměla a nemohu ji na stránkách www.odkarla.cz najít.
Věci, pokud by byly v pořádku, bych si ponechala. To, že jsem zboží zasílala nazpět bylo způsobeno chybou e-shopu www.odkarla.cz, tedy špatným popisem zboží. Mrzí mě přístup e-shopu, doposud jsem byla vždy spokojena.
panenka Barbie (nefunkční), tahací harmonika Bontempi (poškozeno)
Prosím o zaslání částky za poštovné ve výši 100,- Kč
|
Tweet |
Je nutné rozlišovat odstoupení od smlouvy při koupi zboží na dálku a reklamaci.
V daném případě zboží neodpovídalo popisu a mělo tedy vady podle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud spotřebitel věc reklamuje a reklamace bude oprávněná, má nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů (tedy právě i ceny poštovného za odeslání zpět).
V případě, že spotřebitel odstupuje od smlouvy, je ze zákona povinen uhradit cenu poštovného za zaslání zpět k podnikateli. Podnikatel může nabízet, že odeslání zpět je zdarma (že tyto náklady uhradí za spotřebitele), jedná se ale o pouze o vstřícný krok ze strany podnikatele, nikoliv povinnost. V daném případě e-shop www.odkarla.cz skutečně nabízí vrácení zboží zdarma. Na webových stránkách (https://www.odkarla.cz/bazar-odkarla) je uvedeno, že "pokud se Vám nebude zboží zamlouvat, můžete ho zdarma vrátit a dostanete zpět své peníze". Z toho optikou tzv. průměrného spotřebitele vyvozujeme, že spotřebitelce by neměla být částka ponížena o cenu poštovného za zaslání zpět, jelikož podnikatel nabízí zpětné odeslání zdarma.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.