Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
21.5.2018 jsem si přes infolinku Vodafone objednal připojení k internetu přes LTE 30/5Mbit. Obdržel jsem v sms číslo objednávky a potvrzení domluveného termínu instalace. 29.5 mi pak bylo připojení zprovozněno. Instalační technik přijel a protože jsem se domluvil na použití vlastního modemu, který už byl vhodně nasměrován, tak technik jen vložil novou SIM kartu a ověřil, že je připojení funkční a splňuje domluvené rychlostní parametry, načež jsem podepsal instalační protokol. 5.6 mi pak přišla sms s cislem uctu a odkazem, kde si můžu zobrazit detaily. Když jsem se snažil na danou adresu přihlásit, zjistil jsem, že potřebuji číslo plátce, které mi jaksi Vodafone nedodal. To se mi asi po týdnu podařilo zjistit přes infolinku. Po přihlášení jsem ale zjistil, že moje objednávka hlásí, že při jejím načítání došlo k chybě. Když jsem se snažil dohledat si v systému smlouvu, také jsem neuspěl. Později jsem se dozvěděl, že je to proto, že jsem uzavřel smlouvu ústně a proto žádná písemná smlouva neexistuje. Nyní jsem se rozhodl smlouvu ukončit a tak jsem kontaktoval Vodafone, který mě informoval, že budu muset doplatit 100% slevu z instalačního poplatku, kterou mi při sjednání poskytli, protože jsem službu neužíval 24měsíců - a to i přesto, že je smlouva uzavřena na dobu neurčitou. Jsem si jist, že žádná informace o poskytnutí slevy na instalaci při sjednávání smlouvy nezazněla. Služba je na stránkách prezentována s instalací zdarma, takže jsem ani žádný poplatek za instalaci nečekal/nehledal. Kdych o něm věděl, tak smlouvu určitě neuzavřu. Vodafone mi navíc doteď neposkytl žádné detaily k uzavřené smlouvě, krom několika sms s odkazem na objednávku a přístupu do samoobsluhy, kde se ale objednávka ani smlouva nezobrazí. Neustále se odvolává na podmínky služby, konkrétně bod 5.2.1, kde se hovoří o slevě při uzavření na dobu určitou, což není můj případ. Navíc je v daném bodě uvedeno, že v případě, že nebude dodržena sjednaná doba trvání smlouvy, musí zákazník slevu vrátit - opět, má smlouva je na dobu neurčitou. Myslím si, že Vodafone po mě požaduje toto vrácení slevy, o které jsem při uzavření ani nikdy jindy nebyl Vodafonem informován, neoprávněně.
https://www.vodafone.cz/podminky/podminky-doplnkovych-sluzeb/podminky-sluzby-vodafone-pevny-internet1/
Ukončení smlouvy bez vráceni slevy za instalaci.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 9 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, skutečně platí, že podnikatel by měl spotřebitele informovat o náležitostech uzavřené smlouvy a to v elektronické nebo listinné formě. Pokud by tak podnikatel neučinil, neměl by na úhradu poplatku nárok.
Nepodaří-li se spor vyřešit, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je příslušným orgánem pro mimosoudní řešení sporů vyplývajících ze smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a operátorem. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Jaluvku, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou na adresu Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Na základě výše uvedené žádosti jsem společnost na uvedené adrese druhý den kontaktoval . Ve zprávě jsem uvedl odkaz na tuto stránku, zpráva byla přijata pod číslem 601174. Včera mi dorazilo vyúčtování, jehož součástí měl být i doplatek poskytnuté slevy, ale částka byla v obvyklé výši, takže nevím, jestli společnost mou reklamaci uznala nebo ne. K 20.4 mi skončila smlouva a do samoobsluhy, kde bych si mohl případnou odpověď prohlédnout, pokud již dorazila, se nedostanu. Zatím tedy stále čekám na vyjádření.
Dobrý den, pane Jaluvku, kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Pokud jste zaslal již reklamaci, prosím, vyčkejte na odpověď reklamačního oddělení, která Vám bude zaslána nejpozději do 30 dnů od data reklamace. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: V rámci reklamace mi byl reklamační poplatek odpuštěn.