Společnost


FIRO-tour a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49825Nevrácení zaplacené částky za zájezd zrušený cestovní kanceláří - č.5789151

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2021, před 4 lety

Libuše Slavíková

Znění stížnosti

Dobrý den,
15.6.2020 jsme si v CK Firotour v pobočce v Praze 1 na Národní třídě zakoupili zájezd na Santorini v termínu 22.9.-6.10.2020. Záloha byla 30 797,-Kč ( uplatněný voucher z jara téhož roku ). Doplatek měl být zaplacen do 8.8.2020, což jsme včas udělali.
9.9.2020 nám ale přišel e-mail - Oznámení o zrušení zájezdu. Náhradní varianty nám byly nabízeny:
1. Náhradní pobytové zájezdy
2. Poukaz na nečerpanou dovolenou
Ani jedna z nabízených možností pro nás již nebyla akceptovatelná a chtěli jsme vrácení peněz ( v tu dobu jsme již žádný poukaz nemuseli přijmout ). Jen podotýkám, že náš věk je 61 a 69 let a jsme klienty uvedené CK cca 15 let. Celou tu dobu jsme s nimi 1-2x ročně cestovali a vždy bez problémů. Po několika telefonátech s několika pracovnicemi CK jsme nahlásili číslo účtu, kam budeme chtít vrácení celé platby zaslat.
Po několikaleté zkušenosti jsem neměla důvod cokoliv ohledně této CK prověřovat. Až následně jsem zjistila, že CK peníze klientům nevrací již delší dobu. Také mě moc zarazilo, že si CK nechala zaplatit doplatek a následně zájezd zrušila. Což jsem také následně zjistila, že to dělá již několik měsíců.
Dále následovalo : 2x moratorium, neobnovení pojistky proti úpadku, změna na agenturu, přerušení živnosti.
Celou tu dobu si vyměňujeme nicneřešící e-maily, kde se omlouvají, děkují za trpělivost, hledají potřebného investora, apod.
Celou částku jsem měla dostat zpět do 14 dnů - dle platných obchodních podmínek.
jako FO nemám moc velkou šanci vše řešit soudní cestou. O zastupiování právníkem také nemůže být řeč.
Prosím o vrácení celé částky za zaplacený zájezd, zrušený CK.
Děkuji
Libuše Slavíková


Produkt

Neseriozní jednání CK


Požadované řešení

Vrácení částky 37 132,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 13:38, před 4 lety

Zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (známý jako lex voucher), se použije na zájezdy s termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020.

Pokud se zájezd měl konat 22.září 2020 - 6. října 2020, cestovní kancelář nemá v případě zrušení tohoto zájezdu (bez ohledu na to, z jakého důvodu k tomu došlo) jinou možnost, než vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Další náhradní zájezd/voucher je sice možné nabídnout, zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě. Spotřebitel by proto musel voucher/náhradní zájezd dobrovolně přijmout, přičemž pořadatel by musel spotřebitele zřetelně a jasně poučit:
- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona lex voucher) a
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou, neboť není vydáván v režimu zákona lex voucher a
- požadovat kupní cenu nepokrácenou o odstupné.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2021 09:57, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 14:35, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.