Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Z reklamy na vitamín D3 zdarma jsem si přímo objednala tento vitamín dne 16.2.2021. Měl být jen za poštovné 49,- Kč. Tento balíček přišel od České pošty přímo do schránky - je to tenký balík. Po rozbalení balíčku ale složenka chyběla (jak v obchodních podmínkách slibovali, že tam bude přiložena.) Kdyby tam byla, určitě bych těch 49,- Kč zaplatila. Nicméně za 6 týdnů, tedy 30.3.21 mi přišla složenka od firmy Naturamed na částku 499,- + 35 za admin. poplatek. Což mě překvapilo, léky za takové peníze jsem si neobjednávala. Po telefonátu na infolinku uvedenou v upomínce k zaplacení dlužné částky mi řekli, že jsem si musela tento produkt objednat přímo z jejich www.naturamed.cz stránek, což nebyla pravda. Tam tento výrobek nabízejí právě za 499,- Kč. Vaše potvrzení mé objednávky mi přišlo ihned mailem od services@naturamed.cz. Na potvrzené objednávce nebylo uvedeno žádné číslo objednávky.
Proto se dožaduji, že hodlám zaplatit jen částku 49,- Kč za poštovné. Z jejich webových stránek "www.naturamed.cz" jsem nic přímo neobjednávala.
Dále žádám společnost, aby mé údaje vymazala z jejich databází a do budoucna mne již nekontaktovala svými nabídkami.
Vitamín D3 Vitasolaris
Společnosti míním zaplatit jen poštovné za 49,- Kč a zrušit jejich upomínku za zaplacení zboží, které jsem si za cenu, jakou uvádějí neobjednala.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážená paní Kellerová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že jsme objednávku prověřili - naše společnost obdržela dne 16.2.2021 objednávku ročního balení produktu Vitamín D3 VitaSolaris zaslanou prostřednictvím našich webových stránek, formulář pro objednání byl vyplněn a odeslán přes webové stránky www.naturamed.cz, kde tento produkt nabízíme za standardní cenu 499,- Kč. Následně byl tedy produkt odeslán jako doporučený balíček přičemž součástí zásilky byla také faktura na částku 499,- Kč, dle Vaší objednávky. Na základě Vaší stížnosti jsme však dospěli k názoru, že jste na základě reklamy, kde nyní nabízíme tento produkt zdarma (pouze za poštovné a balné v ceně 49,- Kč) chtěla produkt objednat touto formou. Žádnou takovou objednávku od Vás však neevidujeme. Vzhledem k tomuto nedorozumění jsme se rozhodli pohledávku ve výši 499,- Kč stornovat. Na závěr mi dovolte Vás informovat, že Váš zákaznický účet byl zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.