Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň,
pripájam sťažnosť na portál S-dražby (Centrum aukci) pre cenu poplatku za registraci na ich stránke. Je to tu popisované už viac krát, tiež som vyplnila registraci v domnení, že informace o danej nemovitosti budú zdarma a pochopila som, že spoplatnenie je myslené až v momente, keď budem mať záujem o samotnú dražbu (spoplatnenú registráciu k dražbe). Jednateľ alebo niekto, kto komunikuje za Centrum aukci, tu na vasestiznosti.cz, píše o tom, čo všetko je v cene poplatku a aké je nákladné poslať aj základné informácie k jednotlivej nehnueľnosti, ale prečo mám platiť za služby, ktoré som nevyužila (zastúpenie na dražbe a pod.)?
Po zaslaní informácii o nemovitosti som už o dražbu nemala záujem, ale viac som to neriešila a teraz mám v maile faktúru na 5 000 Kč. Ak by sa jednalo o seriozne správanie, poplatok za registraci by sa platil hneď po odkliknutí registrace, a tým pádom by poplatok bol jasný aj tým, ktorý si neprečítali cenník pred registráciou. Aj keď tie informácie sú na ich stránke uvedené, nebolo to úplne jasné a preto mi to príde zavádzajúce.m Vyvoláva to vo mne pocit, že firma zarába na nepozornosti pri registrácii. Posielať faktúru po 2 -3 mesiacoch, aby sa človek už nemohol braniť? Keďže odstúpenie od zmluvy je možné len do 14 dní od registrácie?
Na dobrom obraze firmy nepridáva ani to, že sa nedá k nim dovolať, všade len automatické odpovede, a na email chodia odpovede, ktoré platia tiež asi úplne pre všetkých, aspoň to na mňa tak posobí.
Zuzana
registrace na postály S-dražby
Neplatiť, alebo len v pomere k využitiu služieb
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci 'způsobu informování spotřebitele o cenách'.
V případě poskytnutí služeb je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné namítat neúměrné zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku (vhodné v situacích, kdy se spotřebitel domnívá, že zaplacená částka svou výší neodpovídá tomu, co od společnosti obdržel jako protiplnění).
Částka 5000,- je dle ceníku společnosti účtována za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu." V případě neposkytnutí služeb lze namítat bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku. V případě poskytnutí služeb je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné zvážit namítání neúměrného zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku.
Současně upozorňujeme na článek https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html. Je třeba jej chápat jako výklad společnosti z jejího úhlu pohledu. K našemu stanovisku viz naši odpověď z 28. 2. 2021 u stížnosti ID 45451 (dostupná z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/45451/vymahani-registracniho-poplatku?fbclid=IwAR032eADJNccO3785plIkei-VurpYY4XuHLgVo_TFgWGj5ChOyZWD8l6Mns).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, souhlas s názorem dTestu, spotřebitel byl informován a byl poučen o zpoplatnění služby. Ohledně oznámení EKCR, tak k tomuto jsme se již opakovaně vyjádřili v minulosti v předchozích stížnostech a odkazujeme na link Ministerstva vnitra ČR: https://www.mvcr.cz/clanek/informace-verejneho-sektoru-a-jejich-dalsi-komercni-vyuziti.aspx. Pokud zde stěžovatelka uvádí, že důvodem je nepozornost spotřebitele, tak by spíše stížnost měla směřovat na samotného spotřebitele, než na společnost. Spotřebitelka uvádí, že informace byly na stránce uvedené, ale že jí to nebylo jasné.....pod každým textem je toto upozornění: "V případě nesrozumitelnosti, nejasnosti výkladu, jakéhokoli slovního spojení v rámci www.S-drazby.cz, jsou návštěvníci, uživatelé, partneři portálu www.S-drazby.cz povinni si vyžádat upřesňující vysvětlení na níže uvedeném emailu: vysvetlivky@S-drazby.cz". Nevíme co k tomu více dodat. Jen poznámka, společnost nepoužívá žádné automatické odpovědi, veškerá komunikace je založena na lidských zdrojích, nikoli robotickém zpracování, pracujeme včetně víkendů a svátků, jelikož v dražebním prostředí rozhodují minuty.....
Keby som tu bola ako jediný sťažovateľ, tak by to bol naozaj problém z mojej strany, ale takto to neni, to by tu nemohol byť taký veľký počet nespokojných ľudí.
Podmienky nie sú prehľadné, cena je zmíněna až v cenník. Prečo má klient platiť po registrácii a dostaní informácii aj za možnosť byť zastupovaný na dražbe a podobne, keď o takéto služby neprejavil záujem a ani ich nevyužil? Prečo faktúra chodí po 2,5 mesiacoch?
Podľa mojho názoru by mala byť cena jasne a prehľadne zobrazená pri tlačítku registrace. Aj keď znova určite budete argumentovať tým, že by ste tam musel uvádzať ďalších xy cien a poplatkov, neni to pravda. Určite by sa to dalo spraviť, tak aby k týmto situáciam nedochádzalo. Stačilo by uviesť, že už pri záujme o informácie o nehnuteľnosti sa platí poplatok.
Súhlasíte so mnou, že firma, ktorá chce působit seriózne, a chce mať dobrú povesť, by mala venovat pozornosť počtu sťažností a zmeniť celý proces k lepšej prehľadnosti namiesto dohadovania sa o tom, že je klientova chyba, že si pozorne neproštudoval niekoľkostránkové podmienky?
Chcela by som Vás požiadať o odstoupenie od zmlouvy a zrušenie poplatku 5000 Kč.
Dobrý den, není možné uvést pouze část poplatku nebo jen část odměny před tlačítkem REGISTROVAT, musela by tam být uvedena celá smlouva, popř. její podstatná část. Učiňte dotaz na ČOI s tímto konkrétním dotazem, zda je možné právně vymáhat poplatek např. pouze dle ceníku, nebo pouze uvedený v emailu, sama uvidíte, co Vám odpoví a odpověď prosíme zde zveřejnit. Nezlobte se na nás, pokud před registrací souhlasíte s našimi podmínkami, jen si je nepřečtete, nebo nechcete si je přečíst, nebo z jiného důvodu se s nimi neseznámíte, byť samotnou registrací tvrdíte opak, opravdu to není náš problém. Nebo je také možnost, že o poplatku jste byla dobře srozuměna, ale nyní pokud jste neměla "úspěch" v dražbě, se Vám jednoduše pouze nechce zaplatit ? Je toto také možnost ? Jaký důvod uvádíte pro Vaši žádost o odpuštění poplatku ? Chtěla jste se účastnit dražby, o které jste se dozvěděla pouze díky naší činnosti, pouze díky námi zaplacené inzerci, díky námi spravovanými informacemi, byt o který jste měla zájem má odhadní cenu 5,5 mil Kč a Vy nám nechcete zaplatit poplatek 4.132,-Kč + DPH ?
Ako píšem vyššie a ako vy dobre viete, o žiadnu účasť na dražbe som neprejavila záujem ani o zastupovanie na nej ani o ďalšie Vaše služby. Nerozumiem prečo píšete o neúspechu v dražbe, na žiadnej som nikdy nebola. Moj záujem bol len o bližšie informácie o nehnuteľnosti.
Dobrý den, zda jste byla účastna dražby nebo ne je pouze Vaše věc, Vaše rozhodnutí, toto nejsme schopni ovlivnit. Díky naší činnosti jste měla vytvořenou příležitost, viz citace ze smluvní dokumentace : „zajištění obstarání příležitosti možnosti koupě dražené nemovitosti“ jak si dále s touto službou "naložíte" je opravdu pouze na Vás, nezlobte se. Sama vidíte, že fungujeme i o svátcích, víkendy, právě proto, že v rámci dražebního prostředí je nutná denní kontrola a aktuálnost dražeb, tak aby naši klienti i potencionální měli vždy aktuální a "čerstvé" informace, vše založeno na lidských zdrojích......
Jen ve stručnosti zareagujeme na zde sdělované informace ohledně plnění informační povinnosti podnikatele.
Jelikož je na registraci navázána povinnost uhradit registrační poplatek 5 000,- Kč, domníváme se, že o této skutečnosti by bylo vhodnější spotřebitele informovat bezprostředně a přímo v rámci registračního formuláře. Informovat spotřebitele o povinnosti hradit jiné poplatky, není-li povinnost hradit tyto jiné poplatky založena už jen samotnou registrací, by pravděpodobně nebylo při samotné registraci nutné. Proto neobstojí argument, že by bylo nutné do registračního formuláře uvádět všechny (v rámci této služby představitelné) poplatky. Bylo by naopak nanejvýš vhodné uvádět ty poplatky, k jejichž úhradě by vznikla povinnost už samotnou registrací.
Ohledně dalších skutečností, které by bylo podle společnosti nutné uvádět do registračního formuláře, dodáváme následující. Je-li provedením registrace uzavřena smlouva, je registrační formulář smlouvou v užším smyslu slova, tj. smlouvou samotnou - tím, co spotřebitel vnímá jako podstatné (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR, sp. zn. I. ÚS 3512/11, ze dne 11. 11. 2013, bod 33). Právě v této části smlouvy by měla být obsažena alespoň klíčová sdělení, podle našeho názoru zejm. doložky, které zakládají spotřebiteli platební povinnosti (např. ujednání o ceně nebo o smluvní pokutě). Opět tedy podle nás neobstojí argument, že by bylo nutné do registračního formuláře uvádět všechna ustanovení smlouvy (v širším smyslu slova), tedy i všechna ustanovení obchodních podmínek. Obchodní podmínky (v materiálním smyslu slova, tzn. bez ohledu na to, zda nesou název "obchodní podmínky", "smluvní podmínky", "smluvní dokumentace" aj.) však mají sloužit k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy (v užším slova smyslu) přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru. Naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné a složitě formulované formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. I. ÚS 3512/11, ze dne 11. 11. 2013, bod 30).
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se ke stanovisku společnosti vyjádřit.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.