Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, prosím o pomoc při řešení reklamace s Alza. Jedná se vyhořelého zařízení. viz přiložená komunikace
19.11.
Dobrý den
dnes jsem obdržel email, že mi vracíte disk na kterém se neprojevila závada. viz :
Vyřídili jsme Vaší reklamaci SRE14308046.
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Uvedená závada se neprojevila. Disk je plně funkční, viz přiložené výsledky testů.
Opět této informaci nerozumím. Disk jste si vyžádali jako formalitu před vystavením dobropisu. V den předání na pobočce jsem disk vyfotil vč ohořelého konektoru. Dále podotýkám, že disk nikdy nebyl samostatně reklamován, ale byl součástí reklamace setu Evolve + disk tak jak byl jako komplet u Alza zakoupen.
Prosím o sdělení, jak bude dále postupováno.
14.11.
Dobrý den,
informace, které od Alza dostávám, si vzájemně odporují!
Vaše dnešní opakující se odpověď, že zboží bylo urgentně odeslanou do servisního střediska, mi připadá nepravdivá. 14.10.14 jsem odevzdal na základě Vaší telefonické výzvy i harddisk. Obsluha na pobočce mi odmítla doplnit reklamační protokol s tím, že se už jedná pouze o formalitu před vystavením dobropisu za obě části. Dokladem o předání prý může být záznam videokamery na pobočce Alza, který je archivován.
Rozumím, že reklamace dvou výrobků pracujících v setu není obvyklá. Přesto věřím, že se po téměř třech měsících dobereme konce.
Reklamace byla uplatněna 19.8.14.
S pozdravem
30.9.
Dobrý den, na stránkách dTest jsem se dočetl, že sporné reklamace lze u Alza řešit prostřednictvím ombudsmana, čehož bych nyní rád využil. Moje stížnost se týká vyřízení reklamace SRE14239845 nyní SRE14290265. Dne 24.8.2012 jsme zakoupili set přehrávače Evolve a HDD WD. Zařízení fungovalo bez problému až do srpna 2014, kdy krátce po zapnutí skrz kryt stoupal kouř a přehrávač začal hořet. Po odpojení, odkrytování a uhašení jsem zjistil, že k zahoření došlo na rozhraní přehrávače a HDD. Takto jsem závadu také 19.8.2014 uplatnil u Alza (viz protokol). Dnes dne 30.9. mi byl nabídnut "opravený" přístroj ve kterém byl vyměněný pouze ohořelý kabel, další ohořelé části v přístroji zůstali. O náhradě disku ani zmínka. Opravu jsem odmítl převzít a s technikem jsme sepsali protokol. Žádám Vás o nové posouzení reklamovaného výrobku (a to celého setu) s přihlédnutím, že jeho běžný provoz málem způsobil požár. Za přijatelné vyřízení považuji vrácení peněz, nebo možnost vybrat si na Alza zboží v hodnotě reklamovaného tj. 7152 Kč. Děkuji
Alza se mnou komunikuje z několika míst. Zboží opakovaně odesílá na servisní místa. Reklamaci neřeší jako set, ale jako dva výrobky. Nevím co ještě víc mám dělat. Reklamaci jsem podal 19.8. Alza reklamaci uznala, a ohořelou část nechala vyměnit. Příčina vznícení dle mého opravena nikdy nebyla. Nechci doma používat přístroj, který se samovznítil a bylo jen velkým štěstím, že nezpůsobil požár.
Navrhoval jsem dobropis nebo výměnu zařízení za jiné zboží.
|
Tweet |
Vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. Tuto skutečnost ale může posoudit pouze odborník. Spotřebitel by poté musel provednou opravu rozporovat nejlépe znaleckým posudkem, ze kterého by vyplýval závěr, že vada nebyla odstraněna řádně. V takovém případě by mohl od smlouvy odstoupit.
Stejně tak platí, že nebylo-li by možné vadu odstranit, spotřebitel si může vybrat mezi výměnou nebo odstoupením od smlouvy. Pokud bylo zboží zakoupeno jako jeden celek, mělo by k tomu tak být přistupováno. Byla-li vadným výrobkem způsobená jiná škoda než na výrobku samotném, spotřebitel má právo na její náhradu.
Spotřebitel nám sdělil, že celá záležitost byla vyřešena dobropisem. Stížnost tedy uzavíráme.