Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dnes 31.3 dopoledne přišla zásilka. Objednávku jsem nevytvářel a tudíž nevím o co jde. Žádám o výmaz osobních údajů, nesouhlasím dále se zasíláním reklamních a dalších nabídek. V případě, že tak neučiníte, obrátím se na Českou obchodní inspekci, paralelně zakládám stížnost https://www.vasestiznosti.cz/.
Zásilku vám zítra 1.4.2021 odesílám obratem na vámi uváděnou adresu.
Tomáš Straka
neobjednaná zásilka
Žádám o výmaz osobních údajů, nesouhlasím dále se zasíláním reklamních a dalších nabídek. V případě, že tak neučiníte, obrátím se na Českou obchodní inspekci.
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli přijde neobjednané zboží s tím, že jej má zaplatit, chrání jej ustanovení § 1838 občanského zákoníku. To uvádí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Pokud spotřebitele zasílání výrobků obtěžuje, doporučujeme zaslat prodejci žádost o odstranění osobních údajů z jeho databáze. Spotřebitel může nevyžádané zboží vrátit zpět. Není to však jeho zákonná povinnost.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.