Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den,
V Unoru, pres portalu reality.idnes.cz, nasel jsem nejaky zajimavy dum za malo penez a poslal jsem dotaz, proc tak to je.
Dostal jsem email z jineho portalu (s-drazby.cz) a me vysvetlili, ze to je drazba a ze pokud potrebuju vice info, musim clicknout na tlacitko "regristrovat se". Takze jsem to clickoval.
Muj dotaz:
------------
Text zprávy:
Dobrý den, mám zájem o bližší informace o tomto domu na prodej, případně si domluvit prohlídku. Děkuji
Email:
------------
Dobrý den,
děkujeme Vám za Váš zájem o naše služby v rámci portálu S-drazby.cz.
Podklady k Vámi vybrané nemovitosti Vám rádi zajistíme po Vaši registraci, viz níže.
Jedná se o inzerci exekuční dražby, kterou pořádá exekuční úřad, náš aukční portál nabízí služby pro naše klienty, kdy je jim nápomocen právě při účasti na této exekuční dražbě s možností nákupu Vámi vybrané nemovitosti. V rámci této dražby nejsme dražebníkem, ani vyhlašovatelem dražby a pracujeme pouze pro naše klienty z řad zájemců o koupi nemovitosti z exekuční dražby.
V exekučních dražbách lze nakoupit i za vyvolávací cenu, není to pravidlem, ale pokud je málo zájemců, stává se toto realitou. Nákup v dražbě se tímto stává výhodným, protože kupní cena nemovitosti se přibližuje ceně vyvolávací, popř. se jí může i rovnat. Nenechte se odradit nákupem nemovitosti v dražbě, v případě Vaší nejistoty jsme Vám k dispozici s našimi službami (dle našich aktuálních Aukčních podmínek služby pro exekuční dražby). Samozřejmě, že každá dražba má svá specifika, ale kdo se o „koupi“ v dražbě aspoň nepokusí, výhodně nenakoupí nemovitost nikdy.
Můžeme Vás na dražbě zastoupit a celý proces dražby „zrealizovat“ za Vás, popř. se můžete dražby účastnit Vy, dle Vašeho rozhodnutí.
Dalším potřebným krokem pro získání zásadních informací o konkrétní dražbě, včetně dražební vyhlášky a znaleckého posudku proveďte nyní registraci ZDE- klikni (pokud odkaz nejde otevřít zkopírujte níže uvedenou adresu do Vašeho prohlížeče: https://www.s-drazby.cz/registrace.html).
Registrovat se.jpg Pro získání informací k Vámi vybrané nemovitosti
Po přiřazení Vaší registrace k poptávce, kterou jste odeslali z realitní inzerce s Vámi bude zahájena obratem další komunikace o možnosti výhodného nákupu nemovitosti, nejpozději však do 48 hod (v pracovních dnech). Dále Vám bude zaslán znalecký posudek a dražební vyhláška včetně dalších užitečných informací k Vámi vybrané dražbě, následně registrační dokumenty, návody a tipy, informace o možnosti využít produkt Dražba efektivně. Vše v rámci naší služby, kterou Vám poskytneme dle aktuálních Aukčních podmínek služby pro exekuční dražby.
Samotná registrace pro Vás neznamená nutnost účasti na dražbě, vždy záleží pouze na Vašem budoucím svobodném rozhodnutí, zda po obdržení dražební vyhlášky a znaleckého posudku (jen pro registrované na našem webu) budete mít i nadále zájem o předmětnou nemovitost.
Děkujeme Vám a věříme, že při využití našich služeb, můžete nakoupit výhodné nemovitosti.
S pozdravem
Tým S-dražby.cz
Pak,musel jsem overit email, ale to me nikdy nefungovalo a zacal jsem dostat takove emaily:
-----------------
Vážený dražiteli,
děkujeme Vám za registraci. Nyní Vás prosíme aby jste svoji e-mailovou adresu potvrdil proklikem na tento odkaz. Pokud proklik nefunguje, zkopírujte adresu označením textu a stiskem CTRL+C a vložte CTRL+V do adresního řádku prohlížeče.
https://www.s-drazby.cz/prihlaseni.html?hash=861AD2371471846661B228A70D3D7DE159109447
Tým S-drazby.cz.
Pro zájemce o nemovitosti z EXEKUČNÍCH DRAŽEB, vyčkejte, komunikace bude zahájena emailem, nejpozději do 48hod.
Níže uvedené kroky POUZE pro účastníky AUKCE nikoli pro zájemce o nemovitosti z EXEKUČNÍCH DRAŽEB.
SEZNAM NÁSLEDUJÍCÍCH KROKŮ K ÚČASTI V AUKCI
2. POTVRĎTE E-MAILOVOU ADRESU PROKLIKEM V E-MAILU
3. VYČKEJTE NA SCHVÁLENÍ VAŠEHO ÚČTU ADMINEM (do 48hod)
4. VYHLEDEJTE KONKRÉTNÍ AUKCI A KLIKNĚTE NA „ÚČASTNIT SE“
5. DLE POKYNU Z NÁSLEDUJÍCÍHO E-MAILU UHRAĎTE AUKČNÍ JISTOTU
(jistota se vrací všem účastníkům aukce, mimo vítěze aukce)
6. VYČKEJTE NA POTVRZENÍ PŘIJETÍ JISTOTY A SCHVÁLENÍ VAŠÍ ÚČASTI
7. ZÚČASTNĚTE SE VAŠÍ AUKCE VE STANOVENÉM TERMÍNU NA www.S-drazby.cz, účast v aukci není zpoplatněna
Veškeré dotazy směřujte na: aukce@s-drazby.cz
Kvuli tomu, ze me to nefungoval, poslal jsem zase dotaz, pres idnes:
----------
Text zprávy:
Dobrý den,
Je mozne koupit ten dum jinak nez drazba?
Ja na to potrebuju hypoteku a drazba se mi zda trochu riskantni. Navic ze to moc nerozumim jak funguje.
Dekuji.
---------
Portal s-drazby.cz zase me poslal uplne stejny email,ktery jsem dostal na zacatku, ale tento krat, byly tam fotky. A potom dalsi email:
Dalsi emai:
--------------
Vážený dražiteli,
Zasíláme Vám jednorázový odkaz na formulář k obnovení Vašeho hesla k účtu na webu S-drazby.cz.
https://www.s-drazby.cz/obnoveni-hesla.html?hash=35A37B724D929484711320B906FAD9A84E202D08
Na tomto formuláři zadejte nové heslo k Vašemu účtu. Odkaz lze použít/zobrazit pouze jednou. Podruhé je potřeba vygenerovat nový odkaz.
Tým S-drazby.cz.
--------------
Zkousel jsem to znova a to neproslo a pak jsem se vzdal. Hledam jsem misto kde muzu to zrusit, ale neexistuje. A protoze nemohl jsem se nalogovat, nemel jsem sanci se podivat kde to muzu zrusit, tak jsem to nechal.
O par mesicu pozdeji, me prijde email ze:
--------------
"Vážený kliente,
děkujeme za Váš nedávný zájem o naše služby...za 5000kc!!!"
--------------
Nevim na jakou sluzbu mysli, kdyz jsem se nemohl ani na to prihlasit.
A pak:
----------
"Odesláním formuláře učiníte registraci, která je ZPOPLATNĚNA dle platných Aukčních podmínek a ceníku-zde a souhlasíte s těmito aukčními podmínkami a ceníkem pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby."
----------
A jen TED pisou ze to je zpoplatnena. To je cisty špatný úmysl.
Po 5 emailu, nikdy jsem nebyl jasne informovany ze neco musim zaplatit.
--------------
Můžeme Vás na dražbě zastoupit a celý proces dražby „zrealizovat“ za Vás, pokud o tuto službu máte zájem, napište nám na tento email.
--------------
Nic jsem nenapsal, a stejne musim zaplatit? za co?
Ptal jsem, a oni me pisou ze bylo tam nekdy napsano. Jeste nevim kde to je. A pak pridali nejake Evropsky zakony, ale muj data tam jeste je.
To na internetu ne rika cisty scam.
- Nevyuzival jsem zadny servis.
- Nedalo se to zrusit
- Funguje jen tlacitko (registrovat se) a nalogovat se, se neda, a pisou ze maji stopu ze to proslo a log ze serveru.
- Ze pokud nerozumim, je to muj problem.
- A nesmazou data a to se neda zrusit. A to je fakt nebezpecni.
Pokud ta firma neni nejaka "povoleni scam" v CR, tak, oni bych musel JASNE informat PRED registraci a ne PO.
A pokud ta info je napsana mezi 10 stranek, tak to je pro me a pro klienty "nekalý záměr".
Dekuji.
Drazba - Dotaz pres portal reality.idnes.cz
Zruseni neferovy poplatek za sluzbu ktery nikdy jsem nevyuzil.
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci 'způsobu informování spotřebitele o cenách'.
V případě poskytnutí služeb je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné namítat neúměrné zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku (vhodné v situacích, kdy se spotřebitel domnívá, že zaplacená částka svou výší neodpovídá tomu, co od společnosti obdržel jako protiplnění).
Částka 5000,- je dle ceníku společnosti účtována za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu." V případě neposkytnutí služeb lze namítat bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku. V případě poskytnutí služeb je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné zvážit namítání neúměrného zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku.
Současně upozorňujeme na článek https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html. Je třeba jej chápat jako výklad společnosti z jejího úhlu pohledu. K našemu stanovisku viz naši odpověď z 28. 2. 2021 u stížnosti ID 45451 (dostupná z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/45451/vymahani-registracniho-poplatku?fbclid=IwAR032eADJNccO3785plIkei-VurpYY4XuHLgVo_TFgWGj5ChOyZWD8l6Mns).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, souhlas s názorem dTestu, klient byl o ceně služby informován. Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen.
Moje chyba (click na zelene tlacitko registrace) bylo 24.Ledna a nebyl jsem vubec informovany.
Registrace neprosla a prosil jsem obvnovit hesla 2 krat a neslo to.
Pokud nejaky bot pak me posila fotky ktery jsem ani neprosil, to neni muj problem a smlouva to vubec neni.
Dokonce jsem vam psal "ze to je risk a ze to nechci". Proc me posilate fotky pak, kdyz pisu ze to nechci a ze ani to nefunguje?
Dobrý den, dokumenty k předmětné nemovitosti Vám byly odeslány, to že jste se až poté rozhodl, že nemáte o nemovitost zájem, je rozhodnutí, které jste učinil na základě plnění od nás. Tudíž z naší strany vše splněno, prosíme o úhradu poplatku.
Dobry den.
Jeste neodpovidali jste.
Proc posilate veci, kdyz jsem vam jasne napsal ze to nechci a ze vase stranka nefungovala a ze to je risk?
Dobrý den, zde je hlavička emailu, kdy Vám bylo od nás odesláno plnění:
From: info@s-drazby.cz
Sent: Monday, January 25, 2021 10:58 AM
To: 'alejandro.maulen@gmail.com'
Subject: RE: Reality.iDNES.cz: Nový dotaz na inzerát 3151s
A tady posilam moje zprava pro vas. A je to pres reality idnes a ne osobni email:
ID nabídky: 3151Sxc
Zájemce: Alejandro Maulen (alejandro.maulen@gmail.com)
Telefon: +420
Text zprávy:
Dobrý den,
Je mozne koupit ten dum jinak nez drazba?
Ja na to potrebuju hypoteku a drazba se mi zda trochu riskantni. Navic ze to moc nerozumim jak funguje.
Dekuji.
---------------------------
A misto info o cene sluzby nebo pokud to jde bez drazby, zase jsme dostal emaily o registrace, kde nic vic neni napsano.
A kdyz moje registrace neproslo (zkousel jsem asi 2x, mate emaily Obnovení hesla k účtu na webu S-drazby.cz), dostal jsem od vas email s fotkami.
Dobrý den, jak již zde bylo několikrát uváděno, naše společnost prošla několika kontrolami ČOI a závěry těchto kontrol byly VŽDY APLIKOVÁNY do registračního systému na www.s-drazby.cz. Tedy zkráceně se dá tvrdit skutečnost, že všechny registrační procesy vedoucí k uzavření smlouvy jsou dle pokynů a doporučení ČOI. To, že ČOI si aktuálně změní svůj názor a naše společnost o tomto není informována, nás mrzí, ale nemůžeme s tím nic dělat. Registrační systém je nastaven tak, jak bylo doporučeno ČOI v roce 2019. Chápeme, že ČOI je pod určitým tlakem stěžovatelů a možná z tohoto pramení změna jejího názoru, ale vzhledem k počtu vyřizovaných žádostí se opravdu jedná o zlomek klientů. Navíc jak sama ČOI ve svých vyjádřeních uvádí, její názor není zavazující pro žádnou ze stran a vždy musí rozhodnout soud. Máme několik rozhodnutí soudů, které hovoří 100% v náš prospěch, tudíž těmito názory se řídíme. Co máme dělat více ? ČOI i dTest se v poslední době snaží např. Rozsudek Okresního soudu ze dne 28.ledna 2021, který 100% hovoří v náš prospěch zcela znevážit nesmyslnými argumenty, tak aby stále měl spotřebitel "jakoby pravdu", logicky se tomuto postupu budeme bránit a to oznámením na Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, jelikož tento postup považujeme zcela za nepřípustný, tak jak bylo námi učiněno i v minulosti, kdy jsme sami ze své iniciativy informovali Ústředního ředitele ČOI o nesrovnalostech mezi názorem ČOI a ADR, což logicky vedlo k další kontrole v naší společnosti, paradoxně na náš vlastní popud, opět byla zavedena úprava dle doporučení ČOI na www.s-drazby.cz. Domníváme se, že není správné jak ze strany ČOI, tak dTestu znevažovat soudní rozhodnutí ( a to dokonce způsobem, kterým činí ČOI v předešlé stížnosti), které řeší, zda máme či nemáme registrační poplatek vrátit zpět spotřebiteli. Soud rozhodl, že vracet žádný poplatek nemusíme, z toho usuzujeme, že na tento poplatek nám vznikl nárok a to i v případě registrace v červnu 2019, před samotnými úpravami webu na pokyn ČOI. Další paradoxní situace, dle našeho názoru je ta, že ČOI (i dTest) byla z naší strany informována, co všechno bylo advokátní kanceláří v rámci námi vyhraného Rozsudku ze dne 28. 1. 2021 namítáno v rámci podané žaloby a to zasláním celého znění předmětné žaloby, kde je zřejmé, že protistrana zastoupená advokátní kanceláří namítala: " Vzhledem ke složitosti a nepřehlednosti celého systému vytvořeného žalovaným na jeho webových stránkách žalobce netušil o existenci jakékoli povinnosti hradit poplatek v jakékoli výši, když pro zjištění této informace bylo nutné absolvovat následující úkony: po rozkliknutí políčka „REGISTROVAT SE“ se objevil zvýrazněný text – „aukční podmínky zde“. Po rozkliknutí tohoto textu se zobrazil soupis aukčních podmínek pro jednotlivé typy aukcí, které bylo třeba opět rozkliknout."................dále namítala protistrana "Až zde, tedy po sérii několika kliknutí a přesměrování v rámci webové stránky žalovaného, bylo možné se dozvědět o registračním poplatku, a to z dokumentu Aukční podmínky služby pro exekuční dražby (Sdělení před uzavřením smlouvy – služby v rámci exekuční dražby, Smlouva o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby). Ve sdělení nebyla cena poplatku nijak zvýrazněna a byla zahrnuta do odstavce bez názvu, kde se řeší hlavně odměny. Ve Smlouvě byla cena za poplatek uvedena v sekci „Odměna“.....dále protistrana namítala: "Žalobce tak má za to, že nebyl dostatečně seznámen s nutností platby registračního poplatku v částce ve výši 5000,- Kč. V případě, že by byl upozorněn vhodným a zřetelným způsobem na tento poplatek, k registraci by z jeho strany nedošlo."...........dále protistrana namítala:" S ohledem na výše uvedené se žalobce v této věci obrátil na Českou obchodní inspekci (dále jen „ČOI“), od které následně obdržel e-mailem vyjádření, ve kterém ČOI mimo jiné sděluje, že z její strany bylo dne 28. srpna 2019 na základě podnětů několik spotřebitelů zahájeno šetření, na základě kterého dospěla ČOI k závěru, že ze strany žalovaného byl porušen § 12 zákona č. 634/1992 Sb.,o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) v návaznosti na § 13 odstavec 2 zákona č. 526 /1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů, kdy § 13 odstavec 2 stanoví povinnost poskytnout spotřebiteli informaci o ceně tak, aby měl spotřebitel možnost seznámení se s cenou registračního poplatku před jednáním ohledně koupě, kdy vzhledem k tomu, že spotřebitel musí v tomto případě opakovaně rozkliknout určité odkazy a pročíst nemálo textu k tomu, aby se seznámil s cenou za registrační poplatek, nelze považovat tuto zákonnou povinnost za splněnou a žalovaný tak v postavení prodávajícího porušil ustanovení § 12 zákona č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů, čímž došlo k naplnění skutkové podstaty přestupku dle § 24 odstavec 7 písmeno k) téhož zákona"....dále protistrana namítala: "Dle § 1811 odst. 1 občanského zákoníku dále platí, že veškerá sdělení vůči spotřebiteli musí podnikatel učinit jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva. Jasnost a srozumitelnost sdělení je třeba vnímat ve dvou podobách – formální a obsahové. Po stránce formální musí být sdělení čitelné. Musí být zjistitelný obsah sdělení. V rozporu s tímto požadavkem mohou být sdělení psaná příliš malým písmem, v různých znepřehledňujících formálních odděleních (např. rámečky, okrajové části webových stránek), skryté odkazy na podmínky mimo vlastní text smlouvy, sdělení schovaná v částech, kam systematicky nepatří (srov. nález Ústavního soudu sp. zn. ÚS I. ÚS 342/09 ze dne 15. června 2009 či sp. zn. ÚS I. ÚS 3512/11 ze dne11. listopadu 2013)."...dále protistrana namítala: "Porušením výše uvedených ustanovení občanského zákoníku a zákona na ochranu spotřebitele, byl žalobce žalovaným uveden v omyl o ceně jako o rozhodující okolnosti právního jednání, tudíž má žalobce za to, že toto právní jednání je dle § 583 občanského zákoníku neplatné. Podle § 2991 odst. 2 občanského zákoníku platí, že je-li podle neplatného právního jednání poskytnuto plnění, jedná se o plnění bez právního důvodu a příjemci vzniká bezdůvodné obohacení. Žalobce tak má za to, že se žalovaný na jeho úkor bez spravedlivého důvodu obohatil, čímž vznikla žalovanému povinnost vydat předmětnou částku ve výši 5.000,- Kč žalobci zpět."....TEDY VĚTŠINA ARGUMENTŮ, KTERÉ ČOI A DTEST CHYBNĚ VYKLÁDÁJÍ JIŽ SOUD MĚL MOŽNOST PROVĚŘIT, POSOUDIT A ROZHODL 100% ve prospěch společnosti Centrum aukcí.cz, s.r.o. Co tedy vypovídá o činnosti ČOI a dTestu, že jejich názory jsou pravděpodobně chybné a mylné. Soud měl k dispozici názory ČOI, byla soudu ze strany žalobce přesně popsána registrační cesta v červnu 2019, kdy ještě nebyly provedeny úpravy dle požadavků ČOI a stejně soud rozhodl v náš prospěch. Proč dTest změnil po 14 měsících názor, když po celou tuto dobu dTest tvrdil, že informovanost spotřebitele je v pořádku (zákonné minimum), že se již nedá tvrdit, že nebyl o ceně služby informován, co se změnilo ? Změnilo se pouze to, že naše společnost byla úspěšná v soudním sporu, Rozsudek byl doručen v únoru 2021, naši klienti byli s tímto soudním rozhodnutím seznámení prostřednictvím zveřejnění na webu www.s-drazby.cz, kdy tento Rozsudek svým způsobem "znevěrohodnil" všechna předešlá tvrzení ČOI a tím pádem i dTest pravděpodobně musel změnit svůj odborný názor, za kterým si stál vice jak rok. Za určitých okolností zde může vzniknout i domněnka, že dTest jako příjemce státních dotací na provoz bezplatné poradny od MPO ČR může kopírovat názory ČOI (zřizovatelem ČOI je právě MPO ČR), byť tyto názory nejsou pro žádnou ze stran závazné a tím se může dTest nechat v určitém směru částečně ovlivnit ve svých odborných názorech, na nás to tento dojem dělá. Ať si tuto naši domněnku prověří samotné Ministerstvo obchodu a průmyslu, pokud je vše v pořádku a naše domněnky jsou mylné, budeme rádi, ale pořád se budeme řídit pouze názorem soudu, tak jak to doporučuje samotná ČOI (i ADR), která však soudní rozhodnutí zcela znevažuje a dTest tomu "přikyvuje". Na závěr je třeba ještě zmínit, že i dTest má svůj vlastní podnikatelský systém, která je zcela závislý na zájmu či nezájmu koncových uživatelů, části i spotřebitelů, možná by nebylo špatné, oddělit bezplatnou poradnu a byznysový model předplatného. Děkujeme za pochopení a všem klientům opravdu radíme, využijte službu kvalitního právního poradce, který by Vám měl opravdu sdělit nezávislé hodnocení případu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: